کتاب «تکنیک های صلح و سازش» روانه بازار نشر شد

اقتصاد ایران: کتاب «تکنیک های صلح و سازش» نوشته مهرداد خالقی توسط نشر معارف منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تکنیک های صلح و سازش» نوشته مهرداد خالقی به تازگی توسط نشر معارف منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب درباره اصول و روش‌های رسیدن به صلح و آشتی است.

مولف کتاب پیش‌رو می‌گوید عکس العمل فرشتگان و ملائکه در مواجه با خلق آدم از سوی خدای متعال، نشان می‌دهد انسان‌های پیشین در اثر اختلافات و نزاع، خون‌ریزی‌های فراوانی داشته‌اند؛ ناگفته پیداست که با خلق آدم و حوا به صورت کنونی و اعطای فرزندانی همچون هابیل و قابیل به آن‌ها، دوباره اختلاف بر سر تصاحبِ بهترین به زعم خود منجر به قتل آن دیگری شد. بنابراین، ناگزیر هستیم معتقد باشیم خلقت انسان و یا به طور کلی خلق عالَم، همواره با اختلاف همراه بوده است و این به جهت کثرت خلقت در نوع و جنس است؛ آنچه که به وضوح نمایان است، انسان‌ها به نصّ سخن علی (ع) که می‌فرماید: «هر آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند» عمل نمی‌کنند و علاوه بر این، هر کس برای آنچه که انجام می‌دهد، دلیل آورده و خود را حق می‌داند.

خالقی معتقد است کلاه‌برداری‌ها، سرقت‌ها، قتل‌ها و غیره به انجام می‌رسند که به ناچار باید محاکم تشخیص حق شکل گیرند و ضمن تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور، افرادی را که ناحق بوده‌اند مجازات کنند که عدالت اجتماعی سامان بگیرد. اما جامعه‌ای که هیچ اختلافی در آن منجر به نزاع نشود، جزو آمال و آرزوهای انسانی است، پس باید کوشید هزینه‌های فردی و اجتماعی را در جنبه‌های مختلف، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی کاست؛ بدین منظور باید مهم‌ترین اصل اساسی و اسلامی در اجتماع، یعنی «اصلاح ذات البین» را بها داد و از این رو، شکّات را ترغیب کرد تا بتوانند از حق مسلّم خود چشم‌پوشی کنند و به این ترتیب، آرامش خاطر خانواده‌های منتسب به متهم یا کسی از او شکایت شده است را فراهم سازند.

کتاب پیش‌رو تکنیک‌های صلح و سازش و دربرگیرنده مجموعه‌ای از تکنیک‌ها، اصول و روش‌هایی است که برای رسیدن به یک صلح به معنای عام لازم‌اند؛ حالا این صلح و آشتی می‌خواهد در روابط خانوادگی باشد یا در محیط زندان و یا احیاناً رضایت گیری از شکات در دعوای حقوقی یا کیفری باشد زیرا که این کتاب یعنی «اصلاح ذات البین» برای افراد جامعه سهل می‌کند و از این رو، شکات را ترغیب به بخشش و به این ترتیب، آرامش خاطر خانواده‌های منتسب به متهم یا کسی که از او شکایت شده است را فراهم سازند.

این کتاب با ۱۰۴ صفحه، شمارگان هزار جلد و قیمت ۹۹ هزار تومان عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ