صادرات قطعی مرز ماهیرود ۵۷ میلیون دلار ارزآوری داشت

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیر گمرک مرزی ماهیرود از ارزآوری ۵۷ میلیون دلاری صادرات قطعی این مرز در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عابدینی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماه سال جاری میزان صادرات قطعی مرز ماهیرود ۵۷ میلیون دلار و به وزن ۳۹۴ هزار تن بوده است‌.

وی ادامه داد: این میزان از نظر ارزش ۶۲ درصد و از نظر وزن ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیر گمرک مرزی ماهیرود افزود: صادرات عبوری در این گمرک طی پنج ماهه امسال نیز ۲۴۵ میلیون دلار و به وزن ۵۴۳ هزار تن بوده است.

عابدینی بیان کرد: این میزان نیز از نظر ارزش ۷۰ درصد و از نظر وزن ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: در رویه ترانزیت مقصد عملکرد این گمرک طی پنج ماهه امسال ۵ هزار و ۲۴۰ فقره اظهارنامه به وزن ۳۴۲ هزار تن بوده که این میزان از نظر تعداد اظهارنامه ۶۳۵ درصد و از نظر وزن ۸۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیر گمرک مرز ماهیرود تعداد ناوگان ورودی به گمرک ماهیرود را ۴۴ هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

عابدینی، عمده اقلام صادراتی گمرک ماهیرود را شامل سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی، تخم مرغ و … اعلام کرد.

وی یادآور شد: در سایه تلاش‌های مستمر در شرایط سخت جوی و کمبود نیروی انسانی و زیرساخت‌ها، آمارهای مربوط به مبادلات تجاری امیدوار کننده و افزایشی است.

عابدینی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مدیران استان و تلاش و همراهی پرسنل و دستگاه‌های مستقر در مرز، گمرک ماهیرود تبدیل به یکی از مهمترین و فعال‌ترین گمرکات مرز شرقی ایران با کشور افغانستان شده است.

وی با قدردانی از مسئولان ارشد گمرک کشور در توجه ویژه به استقرار دستگاه‌های آشکار ساز در مرزها و انجام کنترل‌های هوشمند با تکیه بر توان داخلی به راه‌اندازی و بهره‌برداری از دومین دستگاه ایکس‌ری کامیونی در آینده نزدیک در مرز ماهیرود خبر داد و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این طرح در سرعت مبادلات مرزی و کنترل و نظارت‌ها سهم بسزایی ایفا می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ