آغاز «دو سال تعطیلات» ژول ورن در کتابفروشی‌ها

اقتصاد ایران: رمان «دو سال تعطیلات» نوشته ژول ورن با ترجمه مرضیه کردبچه توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «دو سال تعطیلات» نوشته ژول ورن به‌تازگی با ترجمه مرضیه کردبچه توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

ژول ورن نویسنده معروف ادبیات علمی تخیلیِ فرانسوی از جمله مولفانی است که تعدادی از آثارش از جمله «دور دنیا در هشتاد روز» در قالب پویانمایی یا فیلم سینمایی به مخاطبان عرضه شده است. داستان‌های ژول ورن چه به لحاظ قصه‌گویی و محتوایی به گونه‌ای هستند که از کودک ۹ ساله تا بزرگسال ۹۰ ساله با آن ارتباط برقرار می کنند.

مجموعه انتشارات ققنوس و انتشارات آفرینگان به‌عنوان زیرمجموعه آن، از نمایشگاه کتاب تهران در سال ۹۷ چاپ نسخه کاملی از مجموعه آثار این نویسنده را در دستور کار قرار داد و اقدام به چاپ نخستین آثار ادبیات علمی - تخیلی جهان و پیشگویی‌های علمی این نویسنده بزرگ در قالب رمان‌ آشنا کرد. ژول ورن متولد سال ۱۸۲۸ و درگذشته به سال ۱۹۰۵ است.

تا به حال،‌ کتاب‌های «دور دنیا در هشتاد روز»، «سفر به مرکز زمین»، «دور ماه»، «پنج هفته در بالن»، «از زمین تا ماه»‌، «میشل استروگف»، «بیست‌هزار فرسنگ زیر دریاها»، «روبورِ فاتح»، «ناخدای پانزده‌ساله» و «پرتو سبز» در قالب مجموعه آثار ژول ورن، توسط این‌ناشر چاپ شده‌اند.

«دو سال تعطیلات» سال ۱۸۸۸ منتشر شد و ترجمه پیش‌رو از آن، براساس نسخه‌ای انجام شده که سال ۲۰۰۵ منتشر شده است. این‌کتاب پیش‌تر با ترجمه علیرضا شریفی‌راد سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات دلهام چاپ شده است.

این‌رمان هم مانند خیلی از داستان‌های دیگر ژول ورن، درباره یک‌سفر به یک‌سرزمین ناشناخته و مرموز است. بناست عده‌ای جوان از بندری در نیوزیلند به یک‌سفر شش‌هفته‌ای دریایی بروند اما همه‌چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. به هر حال مسیر اتفاقات، ماجراجویان این‌قصه را به جزیره‌ای ناشناخته می‌رساند که بعدا نامش را جزیره شرمان نامگذاری می‌کنند.

جوانان حاضر در این‌قصه در شرایط عجیب و غریب جزیره باید برای زنده‌ماندن تلاش کرده و خودشان شکار کرده، ضمن اختراع ابزارهای جدید، دست به پرورش حیوانات و سعی برای زنده‌ماندن کنند. بین ساکنان جزیره اختلاف هم می‌افتد و چالش تفاوت نظر بین‌شان بالا می‌گیرد. از طرفی شرایط وقتی دزدان دریایی هم به جزیره پا می‌گذارند، پیچیده‌تر می‌شود.

این‌داستان ژول ورن هم مانند دیگر داستان‌هایش ابتدا به‌صورت پاورقی در مطبوعات منتشر شد و همان‌سال در قالب یک‌کتاب دوجلدی به چاپ رسید.

«دو سال تعطیلات»‌ در ۳۰ فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

در واقع، حدود ساعت یازده، جزر شروع کرد به عقب‌کشیدن جریان آب، پس کرجی را با عجله محکم بستند تا به سمت دریا منحرف نشود.

مسلما می‌توانستند آخر روز، وقتی مد شبانه آغاز می‌شد، دوباره راهی شوند؛ اما این‌کار خطر کردن در تاریکیِ شب بود.

گوردون اشاره کرد: «فکر می‌کنم خیلی بی‌احتیاطی است، چون کرجی در معرض برخوردهایی قرار می‌گیرد که ممکن است نابودش کند. به نظرم تا فردا منتظر بمانیم تا از مد روز استفاده کنیم!»

این‌پیشنهاد خیلی عاقلانه‌تر از آن بود که کسی با آن مخالفت کند. بایست بیست و چهار ساعت معطل می‌شدند و این تاخیر را به خطر از بین بردن امنیت بار ارزشمندشان و رها کردنش در جریان ریو به جان می‌خریدند.

در نتیجه، نیم‌روزی و سپس تمام آن‌شب را در آن ناحیه می‌گذراندند. پس دونیفان و همراهان همیشگیِ شکارش عجله داشتند با فان در ساحل راست پیاده شوند.

این‌کتاب با ۴۸۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ