اجرای طرح جهش تولید در ۶ میلیون هکتار از دیم‌زارهای کشور

اقتصاد ایران: معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه طرح جهش تولید در ۶ میلیون هکتار از دیم‌زارهای کشور اجرا می‌شود، گفت: سطح زیر کشت طرح جهش تولید در سال زراعی آینده ۸۰۰ هزار هکتار افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته طرح جهش تولید در ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به تلاش موفق محققان در جهش تولید افزود: باید به کشت دانه‌های روغنی و علوفه در تناوب با غلات بیشتر توجه شود.

اثربخشی بالای ارقام مؤسسه تحقیقات دیم در افزایش تولید گندم

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این اجلاس گفت: ارقام مؤسسه تحقیقات دیم اثربخشی و نفوذ بالایی در افزایش تولید گندم در کشور داشته است.

جعفری افزود: ارقام جدید مؤسسه به خاطر کیفیت، مقاومت به بیماری‌ها و عملکرد بالا به خوبی در دیم‌زارهای نفوذ کرده و کشاورزان نیز از این ارقام استقبال کرده‌اند.

وی اضافه کرد: افزایش تولید گندم در سال جاری از نفوذ ارقام جدید و بکارگیری دستورالعمل‌های فنی در دیم‌زارهای کشور حکایت دارد.

معاون سازمان تات با بیان این که تلاش برای افزایش تنوع ارقام باید در اولویت برنامه‌های مؤسسه تحقیقات دیم قرار گیرد، گفت: در کنار تنوع ارقام، محققان افزایش کیفیت گندم را نیز در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی، با اشاره به ظرفیت بالای دیم‌زارهای کشور بر توسعه کشت جو، حبوبات و دانه‌های روغنی تاکید کرد.

افزایش کیفیت بذر در کنار معرفی ارقام

رئیس مؤسسه تحقیقات دیم نیز در این اجلاس گفت: افزایش کیفیت بذر در کنار معرفی ارقام از برنامه‌های این مؤسسه برای آینده است.

مظفر روستایی افزود: ارقام این مؤسسه به خوبی در دیم‌زارهای نفوذ کرده و بیش از ۷۰ درصد مزارع گندم دیم کشور با استفاده از ارقام این مؤسسه زیر کشت رفته است.

وی با بیان این که امسال بیش از ۹ میلیون تن محصول دیم در کشور تولید شده است، افزود: این تولید بیش از یک و نیم میلیون تن افزایش نشان می‌دهد.

روستایی خاطرنشان کرد: ارقام بذر و دستورالعمل‌های این مؤسسه نقش مستقیم در افزایش تولید محصولات در طرح جهش تولید در دیم‌زارها داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ