آزادی زندانیان حزب النهضه تونس خواست عفو بین‌الملل

اقتصاد ایران: سازمان عفو بین‌الملل از مقامات تونس خواست ۹۷ عضو حزب اسلامگرای النهضه این کشور را از زندان آزاد کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان عفو بین‌الملل از مقامات تونس خواست 97 عضو حزب النهضه این کشور را که به اتهام توطئه علیه امنیت کشور طی روزهای دوازدهم و سیزدهم ماه میلادی جاری دستگیر شده‌اند هرچه سریع‌تر از زندان آزاد کنند.

در بیانیه این سازمان آمده‌ است: افراد دستگیرشده برای انجام تحقیقات (بازجویی ) به دایره مبارزه با تروریسم برده شدند و آنان به مدت 48 ساعت از دسترسی به وکلای خود محروم بودند.

مقامات تونس درباره موج جدید دستگیری‌ها و جرائم بازداشت شدگان تاکنون هیچ توضیحی ارائه نکرده‌اند.

رهبران طراز اول حزب النهضه از جمله «راشد  الغنوشی» رهبر و بنیانگذار این حزب از 18 ماه قبل به اتهام توطئه علیه امنیت کشور و فساد مالی در زندان به سر می‌برند و این درحالی است که حزب النهضه بارها اتهامات مزبور را رد و اعلام کرده که این اتهامات با انگیزه سیاسی علیه اعضای حزب النهضه مطرح شده‌اند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، «اگنس کالامار » دبیرکل سازمان عفو بین الملل طی یک بیانیه مطبوعاتی گفت: پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تونس مقامات این کشور بدون در نظر گرفتن تعهدات بین‌المللی تونس در زمینه حقوق بشر، حمله‌ای آشکار علیه مبانی حقوق بشر و حاکمیت قانون انجام دادند. آنان باید به این کار خاتمه داده و تضمین دهند که حقوق تمام شهروندان تونسی قبل، حین و بعد از انتخابات رعایت می‌شود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری تونس در ششم مهر ماه امسال برگزار شود و «قیس سعید» رئیس جمهوری کنونی یکی از نامزدهای این انتخابات است.

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که فضای سیاسی تونس بسیار متشنج است و احزاب سیاسی معارض تهدید به تحریم این انتخابات کرده‌اند چراکه معتقدند قیس سعید با تحت فشار قرار دادن مخالفان سیاسی خود، امکان برگزاری یک انتخابات آزاد و شفاف را از بین برده‌ است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ