هراس رژیم صهیونیستی از نشست سازمان ملل در خصوص فلسطین

اقتصاد ایران: مجمع عمومی سازمان ملل برای رأی‌گیری در خصوص پیش‌نویس قطعنامه‌ای فلسطینی تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، امروز چهارشنبه مجمع عمومی سازمان ملل برای رأی‌گیری در خصوص پیش‌نویس قطعنامه‌ای فلسطینی برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قوانین بین‌المللی تشکیل جلسه می‌دهد.

این قطعنامه از رژیم صهیونیستی می‌خواهد به تعهدات قانونی خود، از جمله مواردی که در رأی مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری ذکر شده است، بر اساس قوانین بین‌المللی پایبند باشد، که این موضوع باعث خشم این رژیم شده است.

این پیش‌نویس به‌شدت بی‌توجهی مستمر رژیم صهیونیستی به تعهداتش را محکوم کرده و عنوان می‌کند که چنین نقض‌هایی تهدید جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

فلسطینی‌ها از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهند با صدور قطعنامه‌ای که خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی ظرف ۱۲ ماه آینده است، از آزادی آن‌ها حمایت کنند.

این پیش‌نویس قطعنامه بر اساس رأی مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری که در ماه ژوئیه گذشته به درخواست مجمع عمومی صادر شد، بنا شده است. در این رأی، تاکید شده بود که اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی از سال ۱۹۶۷ «غیرقانونی» است.

بالاترین مرجع قضائی سازمان ملل نیز تصریح کرده که «اسرائیل موظف است هرچه سریع‌تر به حضور غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهد.»

بر اساس این رأی، کشورهای عربی خواستار برگزاری جلسه ویژه مجمع عمومی شدند، چند روز پیش از آنکه ده‌ها تن از رؤسای دولت‌ها و حکومت‌ها برای شرکت در افتتاحیه دوره سالانه مجمع عمومی که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بر آن سایه افکنده است، به نیویورک برسند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ