شرکت تایوانی، لوکیشین سازنده اصلی پیجرها را لو داد

اقتصاد ایران: شرکت تایوانی متهم به تولید پیجرهای منفجرشده در لبنان مدعی شد که دفتر مرکزی شرکت تولیدکننده این پیجرها، در پایتخت مجارستان واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت «گولد آپولو» تایوان که به تولید پیجرهای منفجرشده در لبنان متهم شده، مدعی است که این پیجرها در شرکتی مستقر در بوداپست، پایتخت مجارستان تولید شده است.

شرکت گولد آپولو با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که پیجرهای مدل «AR-۹۲۴» را شرکت «BAC» می‌سازد و می‌فروشد. به ادعای این شرکت، «گولد آپولو فقط مجوز علامت تجاری را ارائه می‌دهد و هیچ دخالتی در طراحی یا ساخت این محصول ندارد.»

گولد آپولو در ادامه ضمن تأیید ارائه مجوز جهت درج علامت تجاری این شرکت روی پیجرهایی که در لبنان و سوریه منفجر شده است، مدعی شد که شرکتی دیگر در اروپا آن را تولید کرده است. به ادعای گولد آپولو پیجرهای مدل «AR-۹۲۴» را شرکت «BAC Consulting KFT» مستقر در بوداپست تولید کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز شامگاه دیروز در گزارشی ابعاد تازه‌ای از سلسله انفجارهای دستگاه‌های پیجر در لبنان را افشا کرد. به نوشته نیویورک‌تایمز مقامات آمریکایی آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، در این باره اعلام کردند: حزب الله لبنان اقدام به سفارش دستگاه پیجر از شرکت گولد آپولو تایوان کرده بود و اسرائیل موفق شد پیش از ورود این پیجرها به لبنان آنها را دستکاری و اندکی مواد منفجر داخل آنها جاسازی کند.

این نشریه مدعی توزیع گسترده این پیجرها در میان اعضای حزب الله در سراسر لبنان و حتی برخی از افراد مرتبط با این جنبش در ایران و سوریه شد.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت لبنان در پی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی و انفجار پیجرها تاکنون ۱۱ نفر شهید و بیش از چهار هزار نفر در این سلسله انفجارها مجروح شده‌اند که حال ۴۰۰ تن از آنها وخیم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ