جزئیات دیدار‌های اسلامی در وین

اقتصاد ایران: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وزیر علوم عراق، وزیر علوم کنیا، وزیر علوم و آموزش عالی بورکینافاسو و معاون وزیر انرژی و زیرساخت ارمنستان دیدار کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی، معاون رییس جهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به وین در جریان شصت و هشتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با دیگر کشورهای حاضر در این نشست با سرفصل گسترش روابط و دیپلماسی صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با نعیم العبودی، وزیر علوم عراق با محمد اسلامی، یکی از این دیدارها بود که در آن دو طرف ضمن اشاره به روابط دوستانه تاریخی دو ملت ایران و عراق بر لزوم ایجاد و توسعه همکاری‌های هسته‌ای دو کشور در حوزه‌های رادیودارو، کشاورزی هسته‌ای و صنعت تأکید کردند. 

در این دیدار معاون رییس جمهور کشورمان از طرف عراقی برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پنجاه ساله صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در حاشیه کنفرانس عمومی و همچنین سفر به ایران به منظور توسعه تعاملات دو کشور دعوت کرد. 

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود در صنعت هسته‌ای به کنیا

همچنین رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه دیدارهای خود میزبان وزیر علوم کنیا در حاشیه برگزاری این کنفرانس در وین بود. در این دیدار اسلامی ضمن اشاره به آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود در صنعت هسته‌ای، بر مساعدت هرچه بیشتر کشورمان برای همکاری با کنیا در حوزه‌های حوزه‌های رادیودارو، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش تاکید کرد.

محمد اسلامی , سازمان انرژی اتمی ایران , کشور عراق , بورکینافاسو , کشور "ارمنستان" ,

در این دیدار طرف کنیایی نیز با اشاره به نیاز کشورش به توسعه بخش بهداشت و درمان با توجه به هزینه بالای واردات تجهیزات و رادیوداروها از کشورهای غربی نسبت به توسعه همکاری‌های دو کشور در این زمینه ابراز آمادگی کرد. 

دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با وزیر علوم و آموزش عالی بورکینافاسو

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با وزیر علوم و آموزش عالی بورکینافاسو در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس در وین دیدار و گفتگو کرد. 

اشاره به سابقه‌ روابط دوستانه دو کشور و همچنین تاکید بر لزوم توسعه‌ همکاری ها در زمینه‌های پزشکی هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، آموزش نیروی انسانی و نیز بررسی احداث و تجهیز لابراتوارهای تولید رادیودارو در بورکینافاسو از دیگر مواردی بود که در این دیدار دو طرف بر آن تاکید داشتند.

 

دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با معاون وزیر انرژی و زیرساخت ارمنستان

در ادامه این دیدارها روز گذشته محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با معاون وزیر انرژی و زیرساخت ارمنستان در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس در وین اتریش دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار طرف ایرانی ضمن اعلام آمادگی برای تبادل تجربیات دو طرف در حوزه‌های نگهداری نیروگاه‌های هسته‌ای، ایمنی هسته‌ای، پزشکی هسته‌ای از طرف ارمنستانی دعوت کرد از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه این کنفرانس بازدید به عمل آورد. 

معاون وزیر انرژی و زیرساخت ارمنستان نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی، نسبت به ایجاد کارگروه مشترک به منظور احصای موضوعات مورد علاقه‌دو طرف برای همکاری در زمینه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای ابراز علاقه‌ کرد.

محمد اسلامی , سازمان انرژی اتمی ایران , کشور عراق , بورکینافاسو , کشور "ارمنستان" ,

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ