توسعه یک فناوری برای درمان برخی بیماری‌های مغزی

اقتصاد ایران: استارتاپ سراکیور نانوپراپیوتیکس که از گروه مغز و اعصاب دانشگاه بریتیش کلمبیا نشات گرفته در حال توسعه فناوری است که می‌تواند برای درمان برخی از بیماری‌های مغزی به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت سراکیور نانوپراپیوتیکس (Cerecura Nanotherapeutics) که در حوزه زیست‌فناوری فعالیت دارد در حال توسعه فناوری بوده که برای درمان بیماری‌های مربوط به مغز مناسب است. این شرکت نوپا در مرحله آزمایش‌های پیش بالینی روی فناوری است که یک رویکرد بیماری-آگنوستیک را برای غلبه بر موانع موجود در مسیر درمان سیستم عصبی مرکزی بدن انسان به کار می‌گیرد. این شرکت به تازگی توجه سرمایه‌گذارها را به خود جلب کرده است.

این استارت‌آپ توسط دانشمندان علوم اعصاب لوئیس-فیلیپ برنیر و نیکلاس ویلنگر در ژوئن سال ۲۰۲۲ با هدف بهبود مراقبت‌های بهداشتی با استفاده از نانوذرات لیپیدی و اسید ریبونوکلئیک راه‌اندازی شد. این شرکت به صورت ویژه روی توسعه روش جدیدی در نانوپزشکی کار می‌کند تا با کمک آن بیماری‌های مغزی را درمان نماید.

تیم بنیان‌گذار شرکت سراکیور نانوپراپیوتیکس معتقد است که درمان‌های مبتنی بر RNA نسل بعدی می‌تواند به چالش‌های بیماری‌های عصبی کمک کند. محصولات شرکت سراکیور نانوپراپیوتیکس از روش‌های RNA پیام رسان مبتنی بر نانوذرات لیپیدی استفاده می‌کند تا بیماری‌های مغزی از جمله آلزایمر و ALS و همچنین شرایط حاد مانند سکته مغزی و آسیب مغزی و حتی سرطان‌های مغز را هدف قرار دهد.

این استارت‌آپ از دانشگاه بریتیش کلمبیا اسپین‌آف شده است. آن‌ها در ابتدای کار ۲٫۷ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند که شامل ۸۰۰،۰۰۰ دلار قبل از بذر و ۱٫۹ میلیون دلار کمک‌های مالی بعدی است. شرکت سراکیور نانوپراپیوتیکس در حال حاضر روی تست‌ بروی مدل‌های حیوانی متمرکز بوده و در کنار این، به دنبال شرکاء راهبردی جدید است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ