اسپیس ایکس ۶۳۰ هزار دلار جریمه می‌شود

اقتصاد ایران: سازمان هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) قصد دارد اسپیس ایکس را بیش از ۶۳۰ هزار دلار به دلیل عدم پیروی از قوانین در ۲ عملیات پرتاب در سال گذشته جریمه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، مارک نیکولز رییس کنسول سازمان هوانوردی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ایمنی انگیزه اصلی تمام فعالیت های ما در FAA از جمله مسئولیت حقوقی برای نظارت ایمنی بر شرکت هایی با مجوز تجاری حمل ونقل فضایی است.

او در این باره گفت: ناتوانی شرکت در پیروی از الزامات ایمنی عواقبی در بر خواهد داشت.

نخستین پرتاب شامل جریمه ای که FAA به آن اشاره کرده PSN SATRIA است که در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳ میلادی ماهواره ارتباطی اندونزی را از مقر کیپ کاناورال در فلوریدا به مدار زمین برد.

در ماه می همان سال اسپیس خواستار بررسی دوباره برنامه ارتباطاتی اش در خصوص مجوز پرتاب از مقر شده بود. در همین زمینه ۲ بررسی پیشنهاد شده بود و یک اتاق کنترل پرتاب جدید در یکی از واحدها ساخته شد. همچنین نظرسنجی مربوط به آمادگی ۲ ساعت قبل از پرتاب حذف شد.

اسپیس ایکس ماموریت مذکور را قبل از دریافت تاییدیه FAA برای درخواست های بررسی ها انجام داده که تخلف محسوب می شود. این سازمان به ازای هر یک از درخواست های تایید نشده، جریمه ای ۱۷۵ هزار دلاری تعیین کرده است.

دومین پرتاب مورد نظر مربوط به ژوپیتر ۳ است که یک ماهواره ارتباطی بسیار بزرگ بود که همراه موشک فالکون هوی در ۲۸ جولای ۲۰۲۳ میلادی به فضا پرتاب شد. در این عملیات شرکت از یک سوخت موشک تازه توسعه یافته استفاده کرد که FAA آن را تایید نکرده بود. این شرکت درخواست بررسی سوخت را همان ماه اعلام کرده بود. سازمان هوانوردی فدرال آمریکا جریمه ۲۸۳۰۰۹ دلاری برای نقض این قانون پیشنهاد کرده است. کل مبلغ جریمه برای ۲ ماموریت به ۶۳۳۰۰۹ هزار دلار می رسد.

اسپیس ایکس ۳۰ روز مهلت دارد نسبت به این دو جریمه پاسخ دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ