اپل صدرنشین شاخص رضایت مشتری؛ سامسونگ یک پله سقوط کرد

اقتصاد ایران: اپل موفق شد بار دیگر در صدر شاخص رضایت مشتریان ایالات‌متحده قرار بگیرد و اچ‌پی نیز با جهش چشمگیر جایگاه دوم را به‌خود اختصاص داد.

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ با کسب امتیاز مشترک با اپل، به سلطنت ۲۰ ساله‌ی این شرکت در کسب رتبه‌ی اول شاخص رضایت مشتری آمریکا (ACSI) برای کامپیوترهای شخصی پایان داد. امسال اپل دوباره به سلطنت خود در این بخش بازگشت و HP با کسب مقام دوم، سامسونگ را یک پله پایین‌تر کشاند.

گزارش سالانه‌ی ACSI، بر اساس نظرسنجی از ۱۳ هزار پاسخ‌دهنده‌ی تصادفی که در بازه‌ی زمانی جولای ۲۰۲۳ تا ژوئن ۲۰۲۴ (مرداد ۱۴۰۲ تا تیر ۱۴۰۳) انتخاب شده‌اند، تهیه شده است. این گزارش شامل کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها می‌شود.

شاخص رضایت مشتریان آمریکا (ACSI) برای سال ۲۰۲۴
Theacsi

بر اساس گزارش ACSI، تجربه‌ی استفاده از مک و آیپد در سال ۲۰۲۴ امتیاز ۸۵ از ۱۰۰ را به‌دست آورده است که ۴ امتیاز بالاتر از میانگین رضایت مشتری برای کامپیوترهای شخصی در سال جاری و ۲ امتیاز بیشتر از امتیاز سال گذشته‌ی اپل است.

سامسونگ که سال گذشته در شاخص رضایت مشتری آمریکا، امتیازی هم‌سطح اپل کسب کرده بود، امسال با کاهش یک امتیازی به امتیاز ۸۲ از ۱۰۰ رسید. اچ‌پی نیز با امتیاز ۸۴ و فقط با یک امتیاز اختلاف نسبت‌به اپل، در جایگاه دوم فهرست مذکور قرار گرفت. نکته‌ی جالب اینکه اچ‌پی درمقایسه‌با سال قبل، جهش ۳ امتیازی را تجربه کرد. آمازون و دل نیز به‌ترتیب مقام‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

مقالات مرتبط:
  • تبعات تقاضای ضعیف برای آیفون ۱۶: ارزش سهام اپل افت کرد
  • اولین ویدئو جعبه گشایی آیفون ۱۶ پرو منتشر شد [تماشا کنید]

در مجموعه‌ی تمام برندها، کامپیوترهای رومیزی در شاخص ACSI با کسب امتیاز میانگین ۸۲ از ۱۰۰ در سال ۲۰۲۴، کمی بالاتر از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها قرار گرفتند.

روند رضایت مشتریان در سال ۲۰۲۴ نسبت‌به ۲۰۲۳، برای کامپیوترهای رومیزی ۲ امتیاز کاهش، برای لپ‌تاپ‌ها یک امتیاز افزایش و برای تبلت‌ها ۵ امتیاز افزایش داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ