ایران با توسعه علم و فناوری، تحریم‌ها را خنثی می‌کند

اقتصاد ایران: نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» نشان داد که عزم دانشمندان ایران برای شکستن و خنثی کردن تحریم‌ها با توسعه علم و فناوری جزم است.

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱»، اظهار کرد: سال‌های متوالی است که مقام معظم رهبری راه توسعه و پیشرفت کشور را تکیه بر علم و فناوری، توسعه پایدار دانش در کشور، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش در شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کردند.

وی متذکر شد: خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در تکمیل زنجیره ارزش علمی شرکت‌های دانش‌بنیان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به وجود آمده است و به خصوص در بحث هوافضا اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اهمیت پرتاب ماهواره «چمران ۱»، نهادینه شدن زنجیره علم و فناوری در ساخت و تأمین تجهیزات مورد نیاز مجموعه‌های ماهواره‌بر و خود ماهواره است و این تکمیل زنجیره امروز سبب شده که ایران به یک قطب دانش در سطح بین‌المللی تبدیل شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پرتاب ماهواره «چمران ۱» با موشک «قائم ۱۰۰» سپاه نشان داد که جمهوری اسلامی ایران توانسته است این مسیر را به خوبی و با سرعت پیش ببرد. امیدواریم که این حرکت برای آینده و با برنامه ریزی جامع به سمت اهداف بلندتر هم در ساخت ماهواره‌بر و هم در ساخت ماهواره در ابعاد و کاربری‌های مختلف منتهی شود.

وی گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چمران ۱» نشان از عظمت جوان دانشمند ایرانی است. امروز جمهوری اسلامی ایران در مقابله با هر تحریمی که دشمنان قسم خورده علیه کشورمان اعمال می‌کنند، بخشی از پیشرفت‌های علم و فناوری خود را به رخ جهانیان می‌کشد تا به آنان این پیام را دهد که عزم دانشمندان و جوانان این سرزمین در شکستن و خنثی کردن تحریم‌ها با توسعه علم و فناوری جزم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ