چهره جدید دختر مشهورترین نظامی ایران باورکردنی نیست

اقتصاد ایران: نرجس سلیمانی در چند سال اخیر به عنوان چهره‌ای با کنش‌ها و جهت‌گیری‌های سیاسی متفاوت از خانواده‌اش مطرح شده است.

برترین‌ها: نرجس سلیمانی در چند سال اخیر به عنوان چهره‌ای با کنش‌ها و جهت‌گیری‌های سیاسی متفاوت از خانواده‌اش مطرح شده است. برخلاف انتظار از خانواده سلیمانی که بیشتر با گفتمان مشخصی در اردوگاه اصولگرایان شناخته می‌شوند، نرجس سلیمانی قدم‌های مستقل‌تری در سیاست برداشته است.

از اولین نشانه‌های این جدایی فکری، مخالفت خانواده سلیمانی، به‌ویژه برادرش و خواهرش، با ورود نرجس به عرصه سیاست بود. خانواده‌اش معتقد بودند که پدرشان، سردار سلیمانی، وصیت کرده که فرزندانش وارد سیاست نشوند، اما همسر نرجس سلیمانی، نقشی مؤثر در حمایت از این تصمیم داشت. 

چهره جدید دختر مشهورترین نظامی ایران باورکردنی نیست

نرجس سلیمانی چگونه به عالم سیاست پا گذاشت؟

نرجس سلیمانی، اولین فرزند و بزرگترین دختر سردار قاسم سلیمانی است. او دو خواهر به نام های فاطمه و زینب نیز دارد. در فیلم هایی که از منزل سردار قاسم سلیمانی بعد از شهادت وی منتشر شد تصویر دو دختر کوچکتر یعنی فاطمه و زینب دیده می شود چرا که گفته می شود تا آن بازه زمانی نرجس سلیمانی در مالزی زندگی می کرده است.

همسر نرجس سلیمانی «سید ابوذر خضرائی افضلی» است که در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف صاحب امتیازی روزنامه تهران امروز را بر عهده داشت . روزنامه تهران امروز از سال ۱۳۹۵ با تغییر نام به « صبح نو » با مدیر مسئولی حسین قربان زاده ( مشاور رئیس مجلس و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس ) منتشر می شد.

چهره جدید دختر مشهورترین نظامی ایران باورکردنی نیست

مخالفت خانواده با کاندیداتوری برای شورای شهر

اعلام کاندیداتوری نرجس سلیمانی برای حضور در شورای شهر در خرداد سال 1400 با واکنش های مختلف و البته مخالفت خانواده همراه شد. با این وجود نام وی در فهرست اصوگرایان «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» قرار گرفت. سهراب سلیمانی، برادر سردار قاسم سلیمانی در ایام کاندیداتوری نرجس سلیمانی در مطلبی در شبکه اینستاگرام نوشت:«برادر شهید و غریب از روح بلند و مطهرت عذر میخواهم تلاش کردم اما موفق نشدم. ان‌شاالله خداوند حافظ آبرویت خواهد بود». خبرگزاری موج در آن زمان در مطلبی مدعی شد که همسر نرجس سلیمانی یکی از دلایل مقاومت وی در برابر مخالفت خانواده سلیمانی برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر تهران بوده است .

چهره جدید دختر مشهورترین نظامی ایران باورکردنی نیست

انتقادات از علیرضا زاکانی

یکی از بخش‌های مهم فعالیت‌های نرجس سلیمانی در شورای شهر، انتقادات مکرر او از علیرضا زاکانی، شهردار تهران، بوده است. او بارها به زاکانی به خاطر مشکلات مدیریتی و عملکرد ضعیف شهرداری حمله کرده است. در یکی از جلسات شورای شهر، او با کنایه به زاکانی اشاره کرد که وقتی مدیران ارشد شهرداری درگیر انتخابات ریاست‌جمهوری بودند، شهر بهتر توسط کارمندان اداره می‌شد. نرجس در این جلسه تأکید کرد که "وقتی مقبولیت از بین می‌رود، مشروعیتی باقی نمی‌ماند" و به طور تلویحی انتقاداتی را نسبت به زاکانی مطرح کرد که نشان‌دهنده قدرت تصمیم‌گیری و استقلال او در مواجهه با چهره‌های سیاسی اصولگرا بود.

چهره جدید دختر مشهورترین نظامی ایران باورکردنی نیست

واکنش به ماجرای مهسا امینی

نرجس سلیمانی همچنین در پی ماجرای مرگ مهسا امینی، موضعی متفاوت و ملایم‌تر از سایر هم‌جناحی‌های خود گرفت. او در جلسات شورای شهر تهران ضمن تسلیت به خانواده امینی و مردم، خواستار بررسی دقیق این حادثه شد و بیان کرد که "هرگونه عمل سلبی نتیجه عکس خواهد داشت." این موضع‌گیری باعث شد او در میان بخشی از افکار عمومی، به‌ویژه طبقه متوسط تهران، به‌عنوان چهره‌ای مثبت شناخته شود. برخلاف مواضع رسمی و تند برخی از جناح‌های اصولگرا، نرجس سلیمانی تلاش کرد به شکلی دیپلماتیک به این موضوع نزدیک شود.

چهره جدید دختر مشهورترین نظامی ایران باورکردنی نیست

سخن آخر

در نهایت، می‌توان نرجس سلیمانی را در قیاس با خواهرش زینب سلیمانی، که بیشتر با حواشی رسانه‌ای شناخته می‌شود، چهره‌ای سیاسی‌تر و مستقل‌تر دانست. این تفاوت میان دو خواهر، نشان از تمایل نرجس به ایفای نقشی مؤثر و متعهد در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دارد، در حالی که زینب بیشتر به مسائل  رسانه‌ای پرداخته است.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ