تحول در درمان سرطان پوست: افزایش عمر مبتلایان ملانوم با داروهای ایمونوتراپی

اقتصاد ایران: محققان با انجام تحقیقات طولانی‌مدت نشان دادند که ترکیب داروهای ایمونوتراپی توانسته است به‌طور چشمگیری عمر بیماران مبتلا به ملانوم پیشرفته را افزایش دهد. این روش نوین درمانی، امید تازه‌ای برای مبتلایان به سرطان پوست ایجاد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیسن نت،بر اساس یک مطالعه جدید که بیش از یک دهه به طول انجامید، محققان دریافته‌اند که ترکیب دو داروی ایمونوتراپی می‌تواند به‌طور قابل توجهی بقای بیماران مبتلا به ملانوم پیشرفته، نوعی سرطان پوست، را افزایش دهد.

در سال ۲۰۱۱، ملانوم متاستاتیک پیشرفته (ملانوم در مراحل پیشرفته که به سایر نقاط بدن سرایت کرده) معمولاً به معنای مرگ در مدت کوتاه ۶.۵ ماه بود. اما دکتر «جد ولچوک»، محقق ارشد از مرکز سرطان ویل کورنل نیویورک، اعلام کرد که با استفاده از ترکیب دو داروی nivolumab و ipilimumab، میانگین بقای این بیماران به شش سال و حتی بیشتر افزایش یافته است.

دکتر ولچوک همچنین توضیح داد که بیمارانی که طی سه سال توانسته‌اند از پیشرفت بیماری رها شوند، به احتمال زیاد می‌توانند به مدت ۱۰ سال یا بیشتر بدون نشانه‌ای از بیماری به زندگی خود ادامه دهند.

این داروها از دسته داروهای مهارکننده‌های ایمنی هستند که عملکرد آنها مبتنی بر فعال‌سازی دوباره سیستم ایمنی بدن است. در حالت عادی، سلول‌های سرطانی با استفاده از مکانیزم‌های خاص، از حملات سلول‌های T سیستم ایمنی جلوگیری می‌کنند. اما داروهای nivolumab و ipilimumab با خاموش کردن این مکانیسم، باعث می‌شوند سلول‌های T مجدداً توانایی شناسایی و حمله به سلول‌های سرطانی را پیدا کنند.

این داروها برای اولین بار در یک کارآزمایی بزرگ و چندمرکزی در ۲۱ کشور جهان آزمایش شدند. نتایج اولیه این کارآزمایی نشان داد که استفاده از این داروها به‌تنهایی و یا به‌صورت ترکیبی، در افزایش طول عمر بیماران مؤثرتر از روش‌های قدیمی بوده و هیچ عوارض جانبی جدی در طولانی‌مدت برای بیماران نداشته است.

دکتر ولچوک اظهار داشت که پس از یک دهه پیگیری بیماران، می‌توان با اطمینان اعلام کرد که این داروها نه‌تنها طول عمر بیماران را افزایش داده‌اند، بلکه هیچ‌گونه عوارض جانبی خطرناک در طول این مدت گزارش نشده است. این دستاورد بزرگ پزشکی به بیماران امید می‌دهد که ملانوم متاستاتیک می‌تواند به یک بیماری قابل کنترل تبدیل شود که به جای تهدیدی جدی برای زندگی، می‌توان آن را به مدت طولانی مدیریت کرد.

این خبر برای بسیاری از مبتلایان به ملانوم پیشرفته امیدبخش است. طبق گفته محققان، بیمارانی که پس از چند سال استفاده از این داروها علائم بهبودی نشان داده‌اند، به احتمال زیاد به زندگی عادی باز می‌گردند و نیاز کمتری به مراجعه‌های مکرر به انکولوژیست‌ها خواهند داشت.

در مجموع، این یافته‌ها نشان می‌دهد که ایمونوتراپی به عنوان یک روش نوین و مؤثر در درمان ملانوم پیشرفته به بیماران فرصتی می‌دهد تا به‌جای پیشرفت سریع بیماری، عمر طولانی‌تر و کیفیت زندگی بهتری داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ