دلایل عدم مدال‌آوری تیم ملی گلبال در پارالمپیک/ مشکل فنی نبود

اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی گلبال در مورد عملکرد تیمش در پارالمپیک و ناکامی از کسب مدال، گفت: تیمی که مقابل نایب قهرمان بازی ها تا ۴۰ ثانیه پایانی بازی مساوی است قطعا مشکل فنی نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی گلبال ایران در حالی با کسب عنوان پنجم به کار خود در بازی های پارالمپیک پایان داد که سرمربی این تیم پیش از اعزام به پاریس، بارها وعده کسب مدال را داده بود. اصلا همین موضوع در قطعی شدن اعزام این تیم بی تاثیر نبود.

گلبال ایران با وجود کسب سهمیه از حضور در مسابقات آسیا پاسفیک و به دلیل عدم همخوانی شرایط با سیاست های کیفی گرایی کمیته ملی پارالمپیک، ابتدا شانس زیادی برای حضور در کاروان ایران را نداشت اما در نهایت با بررسی های تکمیلی مجوز اعزام به این تیم داده شد اما آنگونه که بهمن دوستی عنوان کرده بود، نتوانست از حضور در بازی های ۲۰۲۴ پاریس صاحب مدال شود.

تیم ملی گلبال پس از پیروزی برابر فرانسه، تساوی مقابل برزیل و شکست برابر آمریکا، در مرحله دوم بازی های پارالمپیک مقابل اوکراین شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی و کسب مدال بازماند و در نهایت با برتری برابر آمریکا، با کسب رده پنجم به کار خود پایان داد.

بهمن دوستی سرمربی تیم ملی گلبال در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد تیمش در پاریس گفت: در مرحله مقدماتی تا حدی زیادی طبق برنامه پیش رفتیم و انتظارات مان از تیم حاصل شد اما در دیدار ضربدی برابر اوکراین از مسیر برنامه ها خارج شدیم. شکست برابر این تیم که در ۴۰ ثانیه پایانی بازی رقم رخورد باعث شد به نیمه نهایی نرسیم و فرصت کسب مدال را از هم از دست بدهیم.

وی با یادآوری اینکه نتیجه دیدار برابر اوکراین تا ۴۰ ثانیه پایانی بازی مساوی بود، خاطرنشان کرد: در ۴۰ ثانیه نتیجه بازی عوض شد. البته اوکراین تیم خوبی بود و به همین دلیل فینالیست هم شد اما ما هم می توانستیم برنده بازی شویم. به هر حال گلبال شرایط خاصی دارد اما نمی خواهم بگویم فقط بدشانسی باعث باخت مان شد. مسائل تغذیه و ریکاوری هم در این شکست بی تاثیر نبود.

سرمربی تیم ملی گلبال در این زمینه توضیح بیشتری داد و ادامه داد: تنوع غذایی دهکده کم بود ضمن اینکه طبخ غذاها هم به گونه ای بود که چندبازیکن ما اصلا نمی توانستند از آنها استفاده کنند. این موضوع با توجه به فرسایشی بودن و طولانی بودن روزهای مسابقات، باعث تحلیل رفتن بازیکنان شد. علاوه بر این زیرساخت لازم برای ریکاوری در کمپ ایران وجود نداشت. این هم دلیل دیگری بود که مزید بر علت شد بر اینکه دیدار با اوکراین را واگذار کنیم.

دلایل عدم مدال‌آوری تیم ملی گلبال در پارالمپیک/ مشکل فنی نبود

دوستی با یادآوری نایب قهرمانی اوکراین در بازی های پارالمپیک تاکید کرد: تیمی که تا ۴۰ ثانیه پایانی بازی با چنین تیمی مساوی پیش رفته است قطعا به دلایل فنی بازنده بازی نشده است. خیلی مسائل در این نتیجه تاثیر داشته که به آن اشاره شد. به هر حال باید در نظر داشت با یک ماساژور که نمی توان نتیجه را تغییر داد. گلبال یک رشته تمرکزی است و یک لحظه تمرکز از دست برود، موقعیت تغییر می کند.

وی تاکید کرد: در دیدار برابر اوکراین مشکل فنی نداشتیم. بیشتر درگیر مشکل روحی و روانی و نبود تمرکز بودیم. علاوه بر اینها احساس می کنم نسبت به زمان مسابقات‌مان زود به پاریس اعزام شدیم. وقتی هنوز شرایط برای گلبال و تمریناتش مهیا نبود نباید زود اعزام می شدیم.

وی تصریح کرد: در کل اما عملکرد بازیکنان تیم ملی گلبال در پارالمپیک خوب بود. آن ۴۰ ثانیه خیلی تعیین کننده بود و من به قدری به تیمم اطمینان داشتم که در همان لحظات به گل طلایی و برنامه ریزی برای آن فکر می کردم. قطعا اگر آن ۴۰ ثانیه را تحمل کرده بودیم، وارد چهار تیم می شدیم و می توانستیم مدال بگیریم اما نتیجه خیلی مسائل در این لحظات حساس، تعیین کننده شد.

سرمربی تیم ملی گلبال یادآور شد: همه کشورها در طول سال و طی چند دوره یکی دو ماهه در کمپ تمرین می کنند نه اینکه مانند ما اردوهای یک هفته ای داشته باشند آن هم در شرایطی که با مشکل سالن هم روبرو هستیم. من خودم برای خیلی از برنامه های تمرینی تیم از دوستم در شهرری سالن می گرفتم. البته فدراسیون نابینایان تلاش زیادی داشت و همراه با کمیته ملی پارالمپیک حمایت لازم را از ما داشت اما واقعیت این است که سالن به درد بخور برای گلبال نیست. ما هم نمی توانیم در خاک تمرین کنیم.

دوستی با اشاره به اینکه تیم ملی گلبال اردیبهشت سال آینده باید در مسبقات آسیا پاسیفیک و انتخابی جهان به میزبانی امارات شرکت کند، گفت: ما سال گذشته با قهرمانی در همین رقابت ها برای پارالمپیک کسب سهمیه کردیم اما بازی های پارالمپیک و شرایط تیم هایی مانند ژاپن که قهرمان شد، نشان داد اگر غفلت کنیم همین سکوی آسیا را هم از دست می دهیم. ژاپن، چین، کره جنوبی، تایلند، استرالیا نزدیک به ایران هستند و باید حواسمان به این تیم ها باشد.

سرمربی تیم ملی گلبال همچنین در مورد وضعیت قراردادش گفت: اینگونه نیست که من قراردادی داشته باشم و بگویم تمام شده است یا چندماه از آن باقی مانده است. نه حکمی دارم و نه قراردادی، پای رفاقت ایستاده ایم و کارمان را انجام می دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ