باید برای گسترش بیداری اسلامی تلاش کنیم

اقتصاد ایران: زاهدان_ نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: باید برای گسترش بیداری اسلامی تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه دیروز سه شنبه در بازدید از کمیسیون‌های پنج‌گانه از جمله کمیسیون بانوان، کمیسیون ایران قوی و فرصت قومیت‌ها، کمیسیون پیوند عدالت اجتماعی و عدالت جهانی، کمیسیون ظرفیت اقوام و مذاهب در تحقق تمدن اسلامی و کمیسیون آینده طوفان الاقصی که ذیل همایش بین‌المللی وحدت و مقاومت که به میزبانی سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است، افزود: به برکت ولادت پیامبر گرامی اسلام و در شرایط فعلی، سلسله نشست‌ها و گفتمان‌هایی شروع شده، اما این نشست‌ها باید به صورت مستمر ادامه داشته و آغازی برای ارتباط گیری و هم فکری افراد باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: یکی از محورهای مهمی که در خصوص آن صحبت‌های زیادی صورت گرفته اما در مقام عمل کمتر به آن پرداخته شده، جایگاه زن مسلمان است و باید توجه داشت که در این عرصه، جای کار وجود دارد.

وی اضافه کرد: باید ابتدا شخصیت زن مسلمان از دیدگاه اسلام مشخص، سپس وظایف آن تبیین و ابزار و زمینه‌هایی لازم فراهم شود.

محامی اذعان کرد: متأسفانه در جامعه اسلامی، نگاه به زن دچار افراط و تفریط است در حالی که درست نیست و باید حد میانه مشخص باشد.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای پیامبر اکرم (ص)، آوردن یک فکر جدید و دنبال کردن یک حقیقت بود و تهدیدها و تطمیع‌ها در عملکرد میانبر بی اثر بود و منجر به شکل‌گیری جنگ احزاب و هم قسم شدن همه مخالفان بود و این نمونه در تاریخ اسلام همواره اتفاق افتاده، یکی از نمونه‌ها، «دفاع مقدس» بود که قدرت‌های غربی، شرقی، کشورهای غیر اسلامی و کشورهای به ظاهر اسلامی، دست به یکی کردند اما خداوند متعال کشور ما را مورد لطف قرار داد و دشمن، راه به جایی نبرد و در حال حاضر نیز کشورهای مختلف در برابر فلسطین هم قسم شدند و امیدواریم خداوند در این جنگ مسلمانان و مقاومت اسلامی را پیروز قرار دهد و ما به این مسئله ایمان داریم.

امام جمعه زاهدان، گفت: ما باید فکر و فرهنگ انقلاب اسلامی را دنبال کنیم، انقلابی که شعارش نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود و دشمن از همین مسئله هراس دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: باید برای گسترش بیداری اسلامی تلاش کنیم و هر کس در این راه، کاری از او بر می‌آید، باید وظیفه خود را انجام دهد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور فرودند: «فلسطین, مسئله‌ای نیست که انسان بتواند بی تفاوت بماند، بلکه باید فکر کند که چه کاری از دست او بر می‌آید و حداقل کار این است که با زبان سخنگو این مردم باشیم و افکار عمومی جهان را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین روشن کنیم و نهضت طرفداری و موج حمایت از مردم فلسطین را ایجاد کنیم».

آیت‌الله محامی اظهار کرد: ایران اسلامی از رنگین کمان طوایف، قبایل و مذاهب برخوردار است و باید از این فرصت درست استفاده کنیم چرا که مردم ایران از همه اقوام، مذاهب و طوایف وفاداری خود به نظام اسلامی را نشان داده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ