وحدت حافظ هویت دینی است/غزه نماد مقاومت اسلامی در برابر اسرائیل

اقتصاد ایران: زاهدان_ نماینده ولی فقیه در استان سیستان وبلوچستان، گفت: حفظ وحدت و تقویت آن چه در استان، چه در کشور و چه در سطح بین‌المللی باید دغدغه شبانه روزی ما باشد چراکه حافظ هویت دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه دیروز سه شنبه در همایش بین‌المللی وحدت و مقاومت که به میزبانی سیستان وبلوچستان برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)، افزود: یکی از موضوعاتی که در مجموعه معارف اسلامی بر آن تاکید می‌شود، بحث هویت اسلامی و غیرت دینی هست و این را در جای جای معارف اسلامی، دستورات قرآنی و احادیث نورانی ملاحظه می‌کنیم.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی باید یک هویت واحد و مشخص داشته باشد و نسبت به این هویت اسلامی، غیرت به خرج داده و به دنبال حفظ آن باشیم‌.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: در جای جای معارف اسلامی، رد پای این بحث پیدا می‌شود، مثلاً اینکه تشبه به کفار جایز نیست همچون پوشیدن لباس، برنامه‌های زندگی و آداب و رسوم اگر به گونه‌ای عمل کنیم که مشابه کفار شویم جایز نیست، از این جهت که ما باید هویت اسلامی خود را حفظ کنیم.

محامی بیان کرد: اینکه دستور داده شده تا به عنوان یک واجب مهم، امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم از این جهت هست که انسان باید در خصوص هویت جامعه اسلامی حساس باشد و آحاد جامعه باید در این خصوص و دفاع از اسلام احساس مسئولیت داشته باشند و اگر منکری رواج پیدا کند، آحاد جامعه باید موضع بگیرند و احساس مسؤولیت کنند چرا که این هویت اسلامی باید حفظ شود و غیرت دینی ضامن حفظ هویت اسلامی است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان به بیان دو مصداق پرداخت و آن‌ها را از مباحث مهم، کلیدی و حافظ هویت اسلامی دانست و اظهار داشت: نکته اول وحدت امت اسلامی است از این جهت که خداوند متعال جامعه اسلامی را امت واحده نام نهاده و آن را امت واحده خواسته است.

وی ادامه داد: خدایی که امت اسلامی را واحد خوانده، همه ابزار لازم را در نظر گرفته و هر چیزی که چه در سطح روابط خانوادگی و فردی و چه در سطح روابط اجتماعی بزرگ‌تر را که عامل اختلاف شود، ممنوع کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: دشمنان، در طول تاریخ اسلامی به هر بهانه‌ای به دنبال ایجاد درگیری و نزاع در جامعه اسلامی بوده‌اند، گاهی از طریق ایجاد فرقه‌های انحرافی که نمونه‌های آن را در جامعه شیعه و سنی ملاحظه کرده‌ایم که از یک منبع تغذیه می‌شوند و برای جلوگیری از رشد جامعه اسلامی و وارد کردن ضربه به جامعه اسلامی تلاش می‌کنند و مهم است که ما هوشیار باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم و کاری نکنیم تا شائبه ایجاد اختلاف باشد و سوژه‌ای برای دشمنان باشد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در جلسه اخیر و در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور، بر واژه «امت اسلامی» تاکید کردند و اقتضائات کار را مطرح فرمودند، این یک موضوع محوری، فوری و ضروری در جامعه ماست و نمی‌توان در برابر آن بی طرف بود، حفظ وحدت و تقویت آنچه در سطح استان چه در سطح کشور و چه در سطح بین‌المللی باید دغدغه شبانه روزی ما باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان مصداق دوم را فلسطین عنوان و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، فلسطین و مردم این کشور اسلامی، در حال حاضر مسئله اول جهان اسلام است، مردمی که شبانه روز با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی مواجه هستند و رنج‌های آن‌ها برای ما قابل تصور نیست و نکته عجیب ایمان قوی و صبوری و مقاومت آن‌هاست.

وی گفت: جبهه اسلامی تبدیل به مرکز همکاری جبهه مقاومت و در حال حاضر غزه نماد اسلام و نماد مقاومت اسلامی است و مظلومانه و مقتدرانه در حال مقاومت هستند، جبهه مقاومت و جای جای جوامع اسلامی همچون حزب‌الله، سوریه، عراق و یمن و هر کس که بتواند کمکی داشته باشد، در حال حاضر وارد میدان شده و به حمایت از مردم فلسطین برخواسته است، هم‌اکنون فلسطین یک محور تعامل و همکاری و وحدت قرار گرفته و طبق بیانات مقام معظم رهبری، انسان نمی‌تواند در این خصوص بی تفاوت باشد و باید هر کس به هر مقدار که می‌تواند در این جهت کمک داشته باشد و حداقل با سخن صدای مردم مظلوم فلسطین باشیم و آن را به گوش سایرین برسانیم.

وی گفت: خوشبختانه این اتفاق رخ داده و حضور مردم و خصوصاً جوانان را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سایر نقاط دنیا می‌بینیم، هر چند آنچه انتظار می‌رود تحقق پیدا نکرده، هر چند از کشورهای مدعی حقوق بشر انتظاری نیست اما، از کشورهای اسلامی انتطار می‌رود به درستی کار کنند.

وی اذعان کرد: متأسفانه از همین سرزمین‌ها و دولت‌های اسلامی، برای پشتیبانی به اسرائیل استفاده می‌شود که مایه تأسف و گلایه است و اگر روشنگری و بیداری اسلامی بیشتر باشد، قطعاً دولت‌ها تحت فشار قرار خواهند گرفت تا روابط خود با اسرائیل را قطع کنند که کمتر صورت گرفته است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این همایش باید نقطه آغازی برای حرکت و تلاش بیشتر چه در سطح استان و چه در سطح ملی و بین‌المللی باشد و باید این گفتمان‌ها تأثیرات خوبی به دنبال داشته باشد و عامل ادامه ارتباطات و تشکیل یک شبکه گسترده باشد، در کمیسیون‌های ذیل این همایش به بحث عدالت، ظرفیت اقوام و مذاهب پرداخته شده که هر کدام حائز اهمیت هست و باید در هر کدام از این جهات برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ