آخرین وضعیت محیط‌بان آسیب دیده در پارک ملی دنا

اقتصاد ایران: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: رمضان رستگار، محیط بان پارک ملی دنا، در حال حاضر ترخیص شده و قرار است سه هفته آینده برای دومین بار تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رمضان رستگار محیط‌بان پارک ملی دنا، در محدوده دره خشک واقع در منطقه حفاظت شده دنا مورد اصابت گلوله مستقیم شکارچیان قرار گرفت و از ناحیه ران به شدت زخمی شد. پس از اعزام تیم درمانی و اقدامات اولیه، این محیط‌بان به شیراز منتقل شد و در حال حاضر در شرایط مساعدی قرار دارد.

سرهنگ جمشید محبت خانی درباره محیط‌بان آسیب‌دیده در منطقه دنا و آخرین وضعیت و اظهار کرد: این محیط‌بانان سخت‌کوش چهار سال پیش به عنوان محیط‌بان نمونه کشور مورد تقدیر قرار گرفته بود، با شکارچیان مسلح غیرمجاز در منطقه دنا مواجه و درگیر شد. شکارچی غیرمجاز پیش دستی کرد و با اسلحه کلاشینکف او را مورد اصابت گلوله قرار داد. با توجه به این‌که محیط‌بان دوم مسلح نبود، شکارچیان غیرمجاز بلافاصله متواری شدند.

وی ادامه داد: برای شناسایی شکارچیان پرونده‌ای زیر نظر مقام قضائی در فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است. حوزه تخصصی پلیس آگاهی در حال پیگیری است. متأسفانه در محلی صعب‌العبور این اتفاق رخ داده بود و حدود ساعت ۱۷ این موضوع را به من اطلاع داده شد. وقت کمی به دلیل نزدیک شدن به غروب آفتاب داشتیم و با وجود تلاش‌های بسیار امکان اعزام سریع بالگرد فراهم نشد چون اعزام بالگرد ممنوع در آن بازه زمانی بود. با این حال نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: محیط‌بان دوم به ما اعلام کرد که محیط‌بان مصدوم خونریزی دارد و هوا بسیار سرد است و به‌تنهایی نمی‌تواند محیط‌بان مصدوم را از آن منطقه خارج کند. به او توصیه‌های لازم را کردیم تا بتوانیم نیروهای کمکی را به محل حادثه اعزام کنیم.؟ فرمانده یگان حفاظت کهگیلویه و بویراحمد، نیروهای فراجا و هلال احمر همکاری کردند و بالاخره تیمی تشکیل و بدون فوت وقت از مسیر زمینی به محل اعزام شدند و حدود ۴ ساعت بعد از دریافت خبر اولیه توانستند بر بالین این محیط‌بان زخمی حضور پیدا کنند و پس از انجام اقدامات اولیه در محل، محیط‌بان را از این مسیر صعب‌العبور حرکت دهند.

وی ادامه داد: این محیط‌بان یک روز در کهگیلویه و بویراحمد بستری بود و به درخواست خانواده‌اش، با اخذ نظر مشورتی و با توجه به امکانات شهر شیراز، محیط‌بان مصدوم را به این شهر منتقل کردیم. من به شیراز رفتم و بیمارستانش را مشخص و با پزشکش صحبت کردم. این محیط‌بان ساعت ۳ بامداد به شیراز رسید و در ساعات ابتدایی صبح روز بعد تحت عمل جراحی قرار گرفت. در حال حاضر ترخیص شده و قرار است سه هفته آینده برای دومین بار تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

محبت‌خانی درباره آخرین وضعیت جسمی این محیط‌بان اظهار کرد: تمام تلاش‌ها بر این است که نقصی در بدن مصدوم نماند اما نظر پزشک بر این است که برخی از عارضه‌ها تا آخر عمر با این محیط‌بان خواهد ماند. او در حال حاضر در بیمارستان بستری و عمل موفقیت آمیزی داشته است. بهترین پزشک و پیشرفته‌ترین امکانات در اختیارشان گذاشته شد. اولین وظیفه و بیشترین توجه ما این بود که محیط بان‌مان زنده بماند. حالا بحث شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار داریم. مظنونان اصلی هم شناسایی هم شده‌اند و ان‌شاءالله به‌زودی پلیس آگاهی خبر دستگیری مرتکبان این جنایت را به ما اعلام خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ