ترقی: انتصاب محکومین امنیتی موجب نفاق است/شعار وفاق ملی تحریف شده

اقتصاد ایران: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه رئیس جمهور تعریف روشنی از شعار وفاق ملی بیان نکرده است، گفت: انتصاب مخالفین نظام شعار «وفاق ملی» را تحریف کرد و موجب «نفاق» شد.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری مهر، در رابطه با ضرورت توجه به مصادیق عینی وفاق ملی و تعریف صریح و شفاف از آن از سوی دولت و شخص رئیس جمهور به خبرنگار مهر، گفت: چهارچوب و تعریف مشخصی از وفاق ملی تاکنون توسط رئیس جمهور ارائه نشده و گویا خواسته است تعریف وفاق ملی را از نوع عملکرد او برداشت کنیم.

وی ادامه داد: به طور طبیعی این روش جای تحریف و منحرف شدن شعار را باز کرده است. از آنجایی که عوامل مرتبط با رئیس جمهور و جریانی که در انتخابات از او حمایت کرده است، تعریفشان از وفاق ملی با تعریفی که همگان دارند تفاوت دارد.

ترقی که قائم مقام حزب مؤتلفه نیز هست، بیان کرد: اصلاح طلبان سعی می‌کنند تعریف شعار وفاق ملی را مشابه آشتی ملی که قبلاً پیشنهاد کرده بودند تا این سیاست در کشور دنبال شود و نسبت به کسانی که با اصل نظام اصل ولایت فقیه همچنین با آرمان‌های انقلاب اسلامی در تضاد هستند و اختلاف نظر دارند در واقع سازشی در نظام صورت بگیرد تا اجازه یابند آن‌هایی که با نظام و قانون اساسی مخالف هستند همان مقدار در قدرت حضور داشته باشند که بقیه موافقین و صاحبان اصلی انقلاب حضور دارند. طبیعی است که این برداشت نمی‌تواند ما را به وفاق ملی برساند.

وی افزود: باید مبنای وفاق ملی و اصول آن مشخص شود. همانطور که آقای پزشکیان اشاره کرده است مبنای کارش قانون اساسی و ولایت فقیه است سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری همچنین برنامه هفتم توسعه است، این موارد باید مبنای وفاق ملی در عملکرد دولت باشد. کسانی که به این اصول پایبند هستند و اعتقاد دارند و موضعی در مقابل آن ندارند ین افراد می‌توانند در کنار همدیگر قرار بگیرند و در شاکله دولت این سیاست‌ها را دنبال بکنند.

باید تعریف روشنی از وفاق ملی صورت بگیرد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تصریح کرد: کسی که به مبانی نظام اسلامی و انقلاب اسلامی اعتقاد ندارد و به قانون اساسی ایراد می‌گیرد همچنین همینطور سیاست‌های کلان نظام را قبول ندارد، نمی‌تواند تجلی وفاق ملی باشد. در درجه اول باید تعریف مشخص و روشنی از وفاق ملی صورت بگیرد و مبانی آن مشخص باشد و بر اساس آن مبانی گزینش‌ها در دولت و کارگزاران نظام صورت بگیرد تا وفاق ملی محقق شود.

ترقی همچنین در پاسخ به این پرسش که شاهد این هستیم که به بهانه وفاق ملی انتصاب افرادی که پرونده‌های امنیتی نیز داشته‌اند و به این جرایم محکوم شده‌اند اتفاق می‌افتد، گفت: یکی از دلایلی که هم اکنون وفاق ملی تحقق پیدا نمی‌کند همین است که به این شیوه افرادی را به عنوان کارگزاران نظام در دولت آقای پزشکیان منصوب می‌کنند که برخی از آنها سوابق محکومیت کیفری دارند و موضع‌گیری‌های خلاف نظام جمهوری اسلامی دارند و معارض با نظام هستند و در فتنه‌های مختلف نقش داشتند و هیچ وقت از موضعشان هم پایین نیامده‌اند و همچنان در مواضع خود باقی هستند.

رهبری ویژگی‌های کارگزاران نظام را مطرح کردند

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه خاطرنشان کرد: با انتصاب افرادی که با نظام مشکل دارند نه تنها وفاق ملی اتفاق نمی‌افتد بلکه نفاق ملی شکل می‌گیرد و این نشان می‌دهد در حوزه انتخاب کارگزاران شعار وفاق ملی دچار تحریف شده است. مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت ویژگی‌های کارگزاران را مطرح کردند همچنین در دیدار مجلس و رئیس جمهور معیارهای انتخاب همکاران را مطرح کردند که این معیارها اگر رعایت نشود طبیعتاً وفاق ملی شکل نخواهد گرفت.

ترقی همچنین در پاسخ به این پرسش که حالا که مجلس به همه اعضای دولت رأی اعتماد داده است در مواجهه با انتصاب‌های صورت گرفته باید چه مواضعی داشته باشد و یا چه اقدام‌هایی انجام دهد، گفت: باید مطابق قانون که ممنوعیت به کارگیری افراد مخالف با نظام وجود دارد مجلس باید با این انتصاب‌ها برخورد کند. انتقاد خود را بیان کند حتی وزیر مربوطه که این تخلف را انجام می‌دهد را استیضاح کند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در فتنه‌ها نقش داشتند طبق قانون نمی‌توانند در مسئولیت‌های دولتی حضور داشته باشند، ادامه داد: اگر لازم باشد مجلس باید قانونی وضع کند که در انتخاب افراد در بدنه دولت استعلام از وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی انجام شود؛ زیرا افرادی که با نظام مشکل دارند قابل اعتماد نیستند و نمی‌توانند سیاست‌های نظام را دنبال کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ