افزایش ۱۷ درصدی قیمت مسکن/ رکودِ تورمی بر بازار حاکم است

اقتصاد ایران: نائب رئیس اتحادیه املاک گفت: قیمت مسکن در بازه زمانی یک ساله، ۱۷ درصد افزایش یافته است. وضعیت فعلی این بازار یک زنگ خطر جدی برای مستاجران به شمار می‌رود زیرا قدرت خرید آنها کاهش یافته است.

داوود بیگی‌نژاد نایب رئیس اتحادیه املاک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هم‌اکنون بازار مسکن برخلاف رسم‌های دهه‌های اخیر خود حرکت می‌کند، گفت: با توجه به اینکه در فصل جابه‌جایی مستأجران قرار داریم باید رشد آمار معاملات در بازار مسکن چشمگیر بود، در حالی که این بازار در رکود شدید همراه با تورم دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: بر اساس آمار تحولات بازار مسکن که بانک مرکزی طی روزهای اخیر منتشر کرده، منطقه ۵ و سپس مناطق ۱۰، ۲ و ۴ بیشترین میزان معاملات مسکن را ثبت کردند، اما نکته حائز اهمیت اینجاست که بیشترین تعداد قراردادها مربوطه به آپارتمان‌های بالای ۲۰ سال است، آمار و روند معاملات مسکن حاکی از آن است که قدرت و توان مالی آحاد جامعه برای خرید و اجاره واحدهای نوساز کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه املاک تصریح کرد: وضعیت بازار مسکن یک زنگ خطر به شمار می‌رود و قیمت مسکن نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد افزایش یافته است. رونق در بازار مسکن تا زمانی وجود دارد که عرضه و تقاضایی باشد اما هم‌اکنون با توجه به وضعیت بازار فعلی مسکن تقاضایی وجود ندارد و دیگر مستأجران به دنبال خرید خانه نیستند، زیرا قدرت مالی خرید ندارند.

وی با اشاره به اینکه فعالان بازار مسکن به قانون‌گذاری دستوری دولت، توجهی ندارند، افزود: با توجه به افزایش بالاتر از نرخ تعیین شده، قیمت اجاره‌بها و مسکن مشخص است که قیمت‌گذاری در بازار مسکن بدون توجه به قانون‌گذاری‌های اخیر صورت می‌گیرد اما عده‌ای برخلاف واقعیت تصور می‌کنند، قیمت مسکن توسط مشاوران املاک افزایش می‌یابد؛ درحالیکه چنین نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ