دستگاه‌های مرتبط در اجرای پروژه مهر در شبانکاره همکاری کنند

اقتصاد ایران: بوشهر- بخشدار شبانکاره گفت: انتظار است پروژه مهر به همت مسئولان مربوطه به خوبی در سطح بخش انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسینی صبح چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش بخش شبانکاره اظهار کرد: پروژه مهر ویژه برنامه آماده سازی مدارس پیش از شروع سال تحصیلی است که به روند ثبت نام دانش آموزان، ثبت نام کتب درسی، هدایت تحصیلی و انتخاب رشته، رنگ آمیزی و زیبا سازی مدرسه و معابر، شستشوی مدارس و وسایل مدرسه و موارد دیگر که مربوط به آمادگی مدارس برای شروع سال تحصیلی است اطلاق می‌شود.

بخشدار شبانکاره با اشاره به اولویت آمادگی مدارس برای شروع بی دغدغه سال تحصیلی تصریح کرد: با توجه نقش کلیدی شهرداری و دهیاری‌ها در مدیریت شهری و روستایی این نقش در بازگشایی مدارس پررنگ‌تر است و انتظار است پروژه مهر (آماده سازی مدارس و خط کشی و ایمن سازی معابر و زیبا سازی محیطی) به همت مسئولان مربوطه به خوبی در سطح بخش انجام شود.

بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش با اشاره به دستور وزیر کشور مبنی بر همکاری و پشتیبانی شهرداران و دهیاران در همراهی با آموزش و پرورش در هرچه باشکوه برگزار شدن پروژه مهر افزود: در این باره با توجه به دستور وزیر کشور منع قانونی وجود ندارد و انتظار می‌رود مجموعه شهرداری و دهیاری‌ها در بازگشایی مدارس منطقه خود با آموزش و پرورش و مدیران مدارس همکاری لازم را داشته باشند.

بخشداری شبانکاره در این خصوص نظارت کامل بر اقدامات انجام شده دارد و گزارش عملکرد شهرداری و دهیاری‌ها را به فرمانداری ارسال خواهد کرد.

در ادامه بخشدار شبانکاره یادآور شد: با توجه به مصوبه هیئت دولت طی سال گذشته مسئول ساماندهی سرویس مدارس بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است که باید مجموعه شهرداری شبانکاره با برنامه ریزی و تصمیم گیری در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کرده و طی جلسه‌ای که خواهند گرفت تصمیمات به نحوی باشد که در سطح شهر سرویس مدارس متمایز از سایر خودروها بوده و نرخ کرایه‌ها نیز مشخص شود.

وی در ادامه با اشاره به کلنگ زنی پروژه دبستان شهید رئیسی نژاد عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته طی هفته دولت این پروژه کلنگ زنی گردید که امید است طی ۲ سال ساخته شود تا دانش آموزان بتوانند در محیطی مهیاتر و امن تر ادامه تحصیل دهند.

وی گفت: در شورای آموزش و پرورش بخش تصمیم گیری شده طی شروع سال تحصیلی فعالت های آموزشی دبستان شهید رئیسی نژاد در محل ساختمان کانون شهید خواجه صورت می‌پذیرد که شهرداری شبانکاره تا قبل از شروع سال تحصیلی نسبت به خط کشی، ایمن سازی و نصب تابلوی راهنمایی مربوط به مدارس اقدام کند.

حسینی همچنین از پیگیری برای رفع مشکل فرو رفتگی و نشست حیاط دبیرستان پروین اعتصامی گفت و خاطر نشان کرد: هم اکنون با تخریب حیاط مدرسه، و زیر سازی سنگ کف حیاط تا چند متر عمق و آسفالت این مشکل مرتفع شده است و اولیا بدون دغدغه می‌توانند فرزندان خود را به این مدرسه بفرستند.

امام جمعه شبانکاره در این نشست پیرامون اهمیت آموزش و تربیت فرزندان نکاتی را یادآور شد و گفت: ما باید با حمایت، همکاری و تقویت حوزه تربیتی در آموزش و پرورش راه و روش‌های متناسب با فرهنگ دینی و تمدنی خود را به فرزندان خود بیاموزیم.

حجت الاسلام محمد پردل با اشاره به نقش کلیدی دو نهاد خانواده و مدرسه در تربیت فرزندان بیان داشت: توسعه فرهنگ نماز از مهمترین عوامل تسهیل کننده در تربیت اسلامی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ