«تبیین» اساس برنامه راهبردی اسلام است

اقتصاد ایران: مشهد- رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شرط تحقق جهاد تبیین حضور مردم است گفت: «تبیین» اساس برنامه راهبردی اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی ظهر دوشنبه در اختتامیه نشست ملی شهید دارایی با بیان اینکه «تبیین» اساس برنامه راهبردی اسلام است اظهار کرد: خداوند متعال خاتم‌انبیا، محمدمصطفی (ص) را با کتاب فرستاد که اسم این نور نازل شده همراه با پیامبر (ص)، بیان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه کتاب الهی بر پیامبر نازل شد تا رسول خدا آن را برای بشر تبیین کند افزود: باید برای مردم حقایق را تبیین کرد و شرط تحقق جهاد تبیین حضور مردم است.

وی به جهل مردمِ دوران پیامبر در صدر اسلام اشاره و تاکید کرد: پیامبر (ص) برای تحول‌آفرینی، شخصیت بخشی و رشد جامعه از روش تبیین استفاده کرد.

قمی تصریح کرد: برای حل مسائل کوچک و بزرگ باید با استفاده از روش تبیین، مسئله را برای مردم روشن و در آنها انگیزه حل آن را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی روشنگری را مهمترین راهکار برای حل مسائل کوچک و بزرگ عنوان و اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) با روشنگری و تبیین، گره‌های ذهنی را باز، نگاه‌ها را تغییر و تلقی‌ها را ارتقا می‌داد تا حق و حقیقت مثل روز روشن شود.

وی تبیین را روش اصلی پای کار آوردن مردم بیان کرد و افزود: هنر، رسانه، روایت و … می‌تواند به کمک بیاید ولی تا گره‌های ذهنی باز نشود گره‌های عینی باز نمی‌شود.

قمی تصریح کرد: تا مساله حق و حقیقت روشن نشود نمی‌توان حرکت‌های بزرگ و تحول‌آفرین را رقم زد و همیشه در حد یک کار مفید فرهنگی کارهای ما متوقف و محدود می‌ماند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پیامبر خدا با روشن کردن عقل‌ها و دل‌ها آنها را به سمت قیام و حرکت در جهت رشد و تمدن و تحول رهنمون کرد افزود: هر کدام در هر محله‌ای باید روی این مسئله کار کنید و ناظر به منطقه و محله خود از روش‌های تبیین استفاده کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ