تامین یک سوم از نیاز برق استان تهران با بارگذاری نیروگاه‌ خورشیدی

اقتصاد ایران: تهران- استاندار تهران از بارگذاری نیروگاه‌های خورشیدی در ۱۴ نقطه کشور خبر داد و گفت: با این اقدام یک سوم از نیازمندی‌های برق استان تهران تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر سه شنبه در جلسه شورای گفتگو، با تاکید بر نظارت مجلس بر بخش‌های اجرایی به دلیل وجود برخی انحراف از معیارها اظهار کرد: در نظام مدیریتی کشور با مشکلات زیادی مواجه نیستیم و عمده اختلاف‌نظرها در سطح کارشناسان در دستگاه‌های اجرایی است.

فخاری با تاکید بر اینکه نظام اداری کشور باید یک‌بار دیگر مورد پالایش قرار گیرد، افزود: قوانین و دستورالعمل‌های مصوب و صادر شده، تفسیر به رأی می‌شود و این رویکرد آسیب جدی برای کشور به همراه دارد.

استاندار تهران در خصوص بازگشت ارز صادراتی که مورد نقد جدی فعالان اقتصادی است، گفت: این رویه را می‌توان با نیازهای وارداتی که کشور و واحدهای تولیدی دارند، اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند نیز در مناسبات جهانی، با مشکلاتی در همکاری‌های اقتصادی با بازارها مواجه هستند، عنوان کرد: باید با مهندسی معکوس، به روش و مدل‌هایی که دیگر کشورها برای ورود و حضور در بازارهای صادراتی استفاده می‌کنند، دست پیدا کنیم.

فخاری با انتقاد از عملکرد مناطق آزاد تجاری در کشور گفت: این مناطق تجاری به محلی برای فروش پوشاک و لوازم خانگی تبدیل شده در حالی که قرار بود این مناطق پایگاه صادراتی کشور باشند.

استاندار تهران در خصوص تعطیلی پایان هفته و مناقشات پیرامون تعطیلی روز پنج‌شنبه یا شنبه افزود: می‌توان ساز و کارهایی را با همفکری بخش خصوصی و دولت تدوین کرد که به‌رغم اختلاف زمانی در تعطیلات کاری و پایان هفته کشور با بازارهای هدف، مبادلات مالی و بازرگانی دچار وقفه نشود.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی ناترازی های موجود در برق اظهار کرد: وزارت نیرو و وزارت نفت باید اعلام کنند که برای جبران ناترازی ها چه برنامه‌ای دارند.

فخاری با اشاره به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی که در حال حاضر در دستور کار سازمان انرژی‌های تجدید پذیر قرار گرفته اند، عنوان کرد: در این حوزه مناقصاتی برگزار شده و طی آن در ۱۴ نقطه کشور این نیروگاه‌ها در شرف بارگذاری هستند که می‌توانند ۵۰۰ مگاوات به تولید برق کمک کنند و با توجه به اینکه میزان ناترازی برق در استان تهران حدود ۱۵۰۰ مگاوات برآورد شده این نیروگاه‌ها می‌توانند یک سوم از نیازمندی‌های استان تهران را تأمین کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ