ثبت نام ۲۲۰۵ دانش‌آموز سنندجی در سامانه سپند

اقتصاد ایران: سنندج- رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: تا کنون۲ هزار و ۲۰۵دانش‌آموز در سامانه سپند ثبت‌نام کرده که یک‌هزار و۷۳۴ نفر از آنها درخواست خود را برای سرویس مدارس ثبت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید خضری اظهار کرد: امسال بر اساس ماده ۲۷ آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی هیأت وزیران و به منظور برنامه‌ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل دانش آموزی ثبت درخواست سرویس مدارس در سامانه سپند اجباری و شهرداری‌ها در سراسر کشور به عنوان ناظر در اجرای این مهم انتخاب شده‌اند.

به گفته وی، متولی سامانه سپند در مرکز استان‌ها به شورای ترافیک استان و در شهرستان‌ها به شورای ترافیک شهرستان‌ها هستند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با بیان اینکه والدین و شرکت‌ها بدون دخالت مدیران مدارس اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند و انتخاب نوع سرویس می‌کنند، افزود: تا امروز در مجموع ۲ هزار و ۲۰۵ دانش‌آموز در این سامانه ثبت‌نام و یک‌هزار و ۷۳۴ نفر از این تعداد درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

خضری تصریح کرد: یک‌هزار و ۴۱۷ دانش‌آموز برابر ۶۴ درصد از متقاضیان ثبت‌نام شده در سامانه سپند دختر و ۷۸۸ نفر برابر با ۳۶ درصد را دانش‌آموزان پسر به خود اختصاص داده‌اند.

وی به آمار دانش‌آموزان مدارس استثنایی در سامانه سپند هم گریزی زد و گفت: ۸۶ دانش‌آموز استثنایی شامل ۴۵ دختر و ۴۱ پسر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۱۲ شرکت حمل و نقل در سامانه سپند در شهر سنندج، افزود: ۹ شرکت از این تعداد تأیید و پرونده خود را تکمیل کرده‌اند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با اشاره به اینکه ثبت نام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام و والدین دانش آموزان با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کرده‌اند، عنوان کرد: یک هزار و ۸۴ نفر از دانش‌آموزان متقاضی مینی‌بوس، ۴۹ نفر اتوبوس، ۵۴ نفر تاکسی، ۵۶۵ نفر سواری بوده‌اند.

خضری از اولیای دانش‌آموزان درخواست کرد از سرویس‌های دارای مجوز شهرداری برای سرویس مدارس فرزندان خود استفاده کنند، گفت: در راستای نظارت هرچه بیشتر بر موضوع حمل و نقل دانش‌آموزان کارگروهی با عضویت نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، شهرداری، پلیس راهور و آموزش و پرورش تشکیل شده است.

وی در مورد افزایش قیمت سرویس مدارس هم گفت: براساس مصوبه شورای شهر و با تأیید فرمانداری نرخ کرایه سرویس حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی نسبت به سال تحصیلی گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج در پایان از پلیس راهنمایی رانندگی خواست با سرویس‌های بدون مجوز در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزان به صورت جدی برخورد کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ