احاله مدیریت ٨ طرح مرتع داری در جنوب استان کرمان

اقتصاد ایران: کرمان_مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: هشت طرح مرتعداری در جنوب استان کرمان به مجریان احاله مدیریت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، عصر سه شنبه در آئین امضای قرارداد احاله مدیریت طرح‌های مرتع داری گفت: در راستای دستورالعمل شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور نسبت به احاله طرح‌های مرتعداری تهیه شده، تعداد هشت طرح مرتع داری به مساحت ۲۶ هزار ۸۶۹ هکتار در جنوب کرمان به مجریان احاله شد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مدیریت و حفاظت از مراتع است، زیرا تا زمانی که مشارکت جوامع محلی نباشد مدیریت مراتع دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: در اجرای بند ۲٠ فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور و در راستای حفاظت و صیانت و همچنین احیای مراتع، هفت طرح مرتعداری به مساحت ۲۶ هزار ۸۶۹ هکتار در قالب احاله مدیریت مراتع با تنظیم اسناد قراردادی در دفترخانه اسناد رسمی به نماینده مرتع داران مراتع شهرستان‌های جیرفت، فاریاب، منوجان و جازموریان احاله شد.

وی تصریح کرد: به استناد تبصره ذیل ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، ما باید بهره‌برداران ذی‌حق و ذی‌صلاح را شناسایی کرده و پروانه چرا در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه این افراد بعد از دو فصل بهره‌برداری و صدور پروانه چرا باید اقدام به تهیه طرح مرتع داری کنند افزود: طبق ماده قانونی فوق هرگونه بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی باید در قالب طرح باشد.

رحیمی نیا، با اشاره به اینکه طرح مرتعداری پایه و اساس مدیریت ما در عرصه‌های منابع طبیعی است، افزود: تمام برنامه‌هایی که باید در طرح اجرا شود، پیش‌بینی شده و برای ما ملاک عمل مفاد کتابچه طرح و قرارداد است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ