استان مرکزی قطب صنعت نیروگاه های خورشیدی کشور خواهد بود

اقتصاد ایران: زرندیه- استاندار مرکزی گفت:استان مرکزی قطب صنعت نیروگاه های خورشیدی کشور خواهد بود و اکنون نیز در موقعیت ممتاز قرار دارد.

به گزارش خبرنگارمهر، فرزاد مخلص الائمه عصر سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی و احداث نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی در زرندیه اظهار کرد:
اکنون بزرگترین نیروگاه خورشیدی ۱۴۰ مگاواتی در شهر محلات قرار دارد و بخشی وارد مدار شده است و امید است تا پایان سال بخش عمده نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی وارد مدار می‌شود.

وی افزود: استان مرکزی در جنگ بین باد و خورشید و نفت و گاز قرار دارد و ما در سمت خورشید ایستاده‌ایم و در موقعیت خوبی قرار داریم و باید اذعان کرد که این خطه قطب صنعت نیروگاه‌های خورشیدی کشور خواهد بود و اکنون نیز در موقعیت ممتاز قرار داریم.

استاندار مرکزی افزود: بزرگترین کارخانه تولید تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی غرب آسیا در شهرستان خمین استان مرکزی با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات در این استان فعال است، این نیروگاه تا ظرفیت ۵ هزار مگاوات در گام اول برنامه ریزی شده است که فاز اول آن توسط رئیس جمهور آغاز شد.

مخلص الائمه با بیان اینکه چندین نیروگاه در استان مرکزی در دست اقدام است، افزود: از ظرفیت ۱۰ هزار مگاواتی که در دولت سیزدهم برنامه ریزی شده است، تعهد استان مرکزی ۱۶۰۰ مگاوات است که در حال حاضر برای ۱۶۶۰ مگاوات زمین تخصیص دادیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در کنار برنامه ریزی برای احداث نیروگاه توجه به منابع طبیعی نیز مورد توجه بوده است در این راستا جلسات و بازدیدهای متعددی با حضور مدیران کل منابع طبیعی از استان مرکزی صورت گرفته و آسیبی ناشی از وجود نیروگاه خورشیدی متوجه منابع طبیعی نشده است.

مخلص الائمه با بیان اینکه شهرستان زرندیه و ساوه بزرگترین قطب صنعتی صنایع غیر نفتی کشور هستند، افزود: برای رفع ناترازی انرژی باید به سمت انرژی‌های تجدید پذیر حرکت کنیم و بدون شک استان مرکزی بیش از نیاز استان برق خورشیدی تولید خواهد کرد.

وی افزود: علی رغم اینکه بیشترین مصرف برق صنعتی در استان مرکزی شاهد هستیم اما با این وجود ۹۳ درصد برق خانگی زیر الگو مصرف بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ