تمهیدات اسرائیل بعد از عملیات تروریستی انفجار پیجرها

اقتصاد ایران: رژیم صهیونیستی بعد از جنایت انفجار پیجرها به حال آماده باش کامل در آمده و ارکان امنیتی آن در طبقه بسیار مستحکم واقع در زیرزمین وزارت جنگ برای بررسی اوضاع تشکیل جلسه داده‌اند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو در گزارشی در این زمینه اعلام کرد، این نشست امنیتی به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و با حضور وزیر جنگ در کریا در حال برگزاری است در حالی که ارزیابی نهادهای امنیتی آن است که حزب الله به زودی تهاجم گسترده‌ای را علیه اسرائیل انجام خواهد داد.

این رسانه عبری زبان به نقل از منابع مطلع در نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم اعلام کرد، قرار است ارتش اسرائیل تدابیر امنیتی ویژه‌ای را از بیم اقدام انتقامجویانه حزب الله نسبت به انفجار دستگاه‌های جی پی اس اتخاذ کرد هاست.

هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل در نشستی با ژنرال‌های ستاد، اقدام به ارزیابی اوضاع کرده و در این ارزیابی مسئله احتمال پاسخ چند جبهه‌ای هم مد نظر قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش اسرائیل هم اعلام کرد، در حال حاضر صرفا دستور هوشیاری حداکثری داده شده است.

پلیس اسرائیل هم منتظر دستور العمل جدید فرماندهی جبهه داخلی و فرماندهی منطقه شمالی ارتش اسرائیل است تا تدابیر لازم را برای مناطق شمال (فلسطین اشغالی) در سایه تحولات اخیر لبنان اتخاذ کند.

تا لحظه تهیه خبر معاریو، هنوز جلسه امنیتی در کریاه به پایان نرسیده است، از اینرو هنوز دستور العمل خاصی به دست پلیس برای انجام آن واصل نشده است، ولی مسئولین پلیس اعلام کردند هر لحظه احتمال تغییر دستور العمل وجود دارد.

معاریو همچنین از مناطق فلسطین اشغالی خبر داد، تمامی شهرک‌ها و مناطق موجود در محدوده شمال (فلسطین اشغالی) در حال آماده سازی برای حملات حزب الله هستند و شوراهای شهرک نشینی و شهری در این مناطق سرگرم بررسی تدابیر لازم برای آن می‌باشند.

شهردار الخضیره اعلام کرد خود را برای دبترین سناریوها آماده می‌کند، شهرداری نهاریا هم به ساکنان این شهر اعلام کرد به دقت در حال رصد و بررسی اوضاع است و هر تغییری را به سرعت به اطلاع آنها خواهد رساند.

شورای شهر حیفا نیز در جلسه خود که با حضور تمامی اعضا و افسران نظامی و امنیتی و نیروهای امدادی شهر برگزار و بیش از یک ساعت طول کشید، اعلام کرد آخرین شرایط مربوطه را بررسی اما دستور جدیدی برای تغییر دستور العمل‌ها دریافت نکرده است.

منابع خبری همچنین از گشوده شدن پناهگاه‌ها در تل‌آویو هم سخن گفتند.

در همین راستا روزنامه یدیعوت احرانوت هم اعلام کرد، اسرائیل موضع محتاطانه‌ای را در قبال انفجار پیجرهای در لبنان اتخاذ کرده و در عین حال دستور داده است تا برای تمامی سناریوها آمادگی حاصل شود.

ایتمار ایشنر خبرنگار این رسانه در ادامه گزارش خود نوشت: فرضیه عملی آن است که حزب الله این اقدام اسرائیل را بی پاسخ نخواهد گذاشت، از اینرو مسئولین سیاسی و امنیتی دستور آمادگی برای تمامی سناریوها را در اسرائیل صادر کردند در حالی که بخش عمده جلسه نحوه واکنش به پاسخ حزب الله بود که چگونه باید صورت بپذیرد.

باراک راوید خبرنگار واللا نیوز هم در صفحه خود در ایکس به نقل از سخنوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از عملیات انفجار دستگاه‌های پیجر مطلع نبوده است، او حاضر نشد این عملیات را به اسرائیل منسوب کند و اعلام کرد ایالات متحده همچنان در حال جمع آوری اطلاعات در این رابطه است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ