قرارداد متروی اهواز به زودی منعقد می‌شود/ حذف نی‌ها از کارون

اقتصاد ایران: اهواز _ استاندار خوزستان گفت:در خصوص مترو پیمانکار آمادگی خود را اعلام کرده و قرارداد بسته می‌شود تا خط اول مترو شهر را کار کنند،اگر قرارداد مهرماه امضا شود بلافاصله کار را شروع می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز سه شنبه در حاشیه نشست قرارگاه توسعه اهواز، بررسی پروژه‌های شهری و آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: جلسه قرارگاه توسعه از سال گذشته تشکیل و چندین جلسه برگزار شده است. امروز نیز همه مدیران شهر اعم از آب و برق، شهرداری، وزارت نفت، فولاد، نیشکر، محیط زیست و … حضور داشتند تا برای امور آبادانی و پیشرفت اهواز کار کنند.

وی مساله ورودی‌های شهر را مهم‌ترین موضوع جلسه اعلام و عنوان کرد: این مساله قبلاً مصوب و اکنون پیگیری شد، پیمان‌ها بین مجریان و کارفرمایان که شهرداری، نیشکر، نفت و فولاد هستند در حال امضا است تا ورودی‌های شهر را سر و سامان دهند و زمانی که شخصی وارد شهر اهواز می‌شود احساس خوبی در این خصوص داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: موضوع دیگر، آمادگی شهر برای مراسم بازگشایی اول مهر بود تا فرزندان حس خوبی در خصوص شهر، مدرسه و محیط اطراف خود داشته باشند.

حسینی محراب ادامه داد: همچنین در خصوص محیط شهر، ایستگاه‌های اتوبوس و ایاب و ذهاب صحبت شد که امیدواریم با مشکل مواجه نشوند. تصمیم گرفته شده ساعت‌های اول پانزده روز اول مهر شناور باشد تا خانواده‌ها بتوانند فرزندان خود را به مدارس برده و سپس به محل کار بروند.

به گفته وی، پیش از این دولت مصوب کرده بود یکی از افراد (پدر یا مادر) اجازه تایم شناور دارند اما به دلیل بزرگی اهواز شناور بودن تایم برای پدر و مادر در ۲ هفته اول مصوب شد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در خصوص مترو گفته شد که پیمانکار آمادگی خود را اعلام کرده و قرارداد بسته می‌شود تا خط اول مترو شهر را کار کنند، اگر قرارداد مهرماه امضا شود بلافاصله کار را شروع می‌کنند.

حسینی محراب با بیان اینکه بازآفرینی شهر اهواز موضوع دیگر جلسه بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه اهواز از شهرهای بزرگ و تاریخی کشور است و هرساله گردشگران بسیاری دارد لذا بنا شد شهرداری و میراث فرهنگی بافت تاریخی را فعال کنند و جایی که به تعمیرات نیاز دارند انجام دهند.

وی لایروبی کارون و حذف نی‌ها را موضوع دیگر خواند و افزود: امیدواریم سازمان آب و برق که این وظیفه را دارد کار را به نحو احسن انجام دهد، البته اکنون در حال انجام‌کار هستند اما موانعی مثل محیط زیست داشتند که پرندگان مهاجر می‌آمدند.

استاندار خوزستان گفت: بنا شد شهرداری مانع بردن ماشین آلات آنها در ساحل را برطرف کنند تا کناره‌های ساحل حذف نی را داشته باشند.

حسینی محراب عنوان کرد: با توجه به اینکه نیمه دوم سال گردشگران بسیاری به اهواز می آیند به فضای شهر و پارک‌ها بیشتر توجه کنند تا اشخاصی که وارد شهر اهواز و استان می‌شود هضم بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در خصوص پارک بانوان نیز مسأله برق وجود داشت که مقرر شد شهرداری و توزیع به سرعت برطرف کنند تا در مهرماه مورد بهره برداری قرار گیرد و دختران و بانوان بتوانند از آن استفاده کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین به پارکی که در شهر وجود دارد توجه بیشتری کنند تا مردم به نحو احسن از پارک استفاده کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ