بیش از ۶۰ هزار کلاس اولی آذربایجان‌شرقی رهسپار ۱۳ هزار کلاس شدند

اقتصاد ایران: تبریز-بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سال تحصیلی جدید تعداد بیش از ۶۰ هزار کلاس اولی در استان رهسپار ۱۳ هزار کلاس درس شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم به صورت همزمان در تمام ۲۲ شهرستان آذربایجان شرقی و نواحی ۴۰ گانه آموزش و پرورش برگزار و نوآموزان کلاس اولی با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و آموزشی اولین روز زندگی در مدرسه و حضور در عرصه تعلیم و تربیت خود را تجربه کردند.

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سال تحصیلی جدید تعداد بیش از ۶۰ هزار کلاس اولی در استان رهسپار ۱۳ هزار کلاس درس می‌شوند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۸۱۷ نفر را پسران و ۲۹ هزار و ۶۷ نفر را دختران شامل می‌شود.

این تعداد دانش آموز کلاس اولی قرار است در سه هزار و ۸۴۵ مدرسه ابتدایی که ۷۳۷ مورد آنها را مدارس غیردولتی تشکیل می‌دهد، به تحصیل مشغول خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم جشن شکوفه‌ها در مدرسه ابتدایی دخترانه ناموس در ناحیه ۲ شهر تبریز، با تاکید بر اهمیت آموزش در سنین پایه، مدارس ابتدایی را زیربنا و بنیان آینده علمی، فناوری و توسعه کشور بیان کرد.

مسعود سعادتی آموزش پیش دبستانی و ابتدایی را اساسی‌ترین پایگاه آموزشی در تمام کشورها دانست و با بیان اینکه ارزش گذاری به این پایه تحصیلی در حقیقت سرمایه گذاری برای آینده کشور است، افزود: بهترین و مؤثرترین آموزش‌ها در این سنین و دوران آموزش ابتدایی شکل می‌گیرد.

وی نقش معلمان در آموزش ابتدایی را بسیار مهم و تعین کننده خواند و مهارت، توانایی و تخصص و تعهد را از ویِژگی های برجسته معلمان ابتدایی بیان کرد که باسوادترین و ماهرترین معلمان نظام آموزش و پرورش در این مدارس مشغول خدمت رسانی هستند.

سعادتی مهارت ایجاد ارتباط با کودکان ابتدایی را از جمله سخت‌ترین و مهمترین فعالیت‌های معلمان در این پایه دانست و ادامه داد: ارتباط با زبان کودکانه نشان دهنده اهمیت و ماهیت حساس این مقطع تحصیلی است که می‌تواند کلاس درس آنها را به محلی برای انجام فعالیت‌های متنوع اجتماعی و تربیتی تبدیل کند.

وی از آموزش و پرورش به عنوان آینده نظام اداری، فناوری، توسعه، حفاظت از محیط زیست و انرژی یاد کرد که باید در آن دانش آموزان را دغدغه مند مسائل کشور تربیت کرده و مهارت اموزی را سرلوحه فعالیت‌ها در نظر بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یاداور شد: امسال تعداد ۸۲۰ آموزگار ابتدایی و ۸۹۲ دبیر از محل آزمون استخدامی ماده ۲۸ پذیرش قطعی و سازماندهی شده‌اند و هیچ کلاس درس استان بدون معلم نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ