سومین جشن مهر سینمای ایران در شهر خرم‌آباد برگزار شد

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - سومین جشن مهر سینمای ایران در شهر خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین جشن مهر سینمای ایران که عصر امروز سه‌شنبه در محل سینما «کیو» مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد.

اهمیت حمایت از تولیدات فیلمسازان بومی

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم، ضمن تبریک هفته وحدت، روز شعر و ادب پارسی و گرامیداشت استاد شهریار، اظهار داشت: روزها و فعالیت‌ها بهانه‌ای هستند تا بزرگان را به‌خاطر بسپاریم و پدیده‌های هنری و دستاوردهای فرهنگی را پاس بداریم.

وی گفت: همگرایی و رسیدن به افق‌های توسعه، پیشرفت و ماندگاری با ارج‌نهادن به میراث پر افتخار فرهنگی محقق می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: امروز میراث‌دار شور، اندیشه و خردورزی جان‌های آگاه هستیم که مسیر را برایمان روشن کرده‌اند و به آیندگانی چشم دوخته‌ایم که فردای هنر این سرزمین را نورانی خواهند کرد.

سومین جشن مهر سینمای ایران در شهر خرم‌آباد برگزار شد

روانشاد، روز ملی سینما را روز پاسداشت نام‌های بلندی دانست که در قلب‌هایمان جای دارد، افزود: روز ملی سینما روز گرامیداشت استادان و نامدارانی است که فراموششان نخواهیم کرد و از آنها درس‌ها آموختیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدات فیلمسازان بومی، گفت: بی‌تردید هر فیلمی که از دل این سرزمین برمی‌خیزد بخشی از هویت و فرهنگ غنی ما را به جهانیان عرضه می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، افزود: امیدوارم باهمت و تلاش مستمر شاهد شکوفایی روزافزون سینمای ایران به‌ویژه سینمای استان لرستان باشیم.

سینمای لرستان، چون قله‌های بلندی سر به آسمان کشیده است

سید سیامک موسوی اسدزاده عضو هیئت‌امنای انجمن مفاخر لرستان نیز در این مراسم، اظهار داشت: سینمای لرستان، چون قله‌های بلند و سترگی مانند قلل سفیدکوه، سر به آسمان کشیده است.

وی با بیان اینکه پایه‌گذاران سینمای لرستان در این برنامه حضور دارند، گفت: سینمای لرستان مرهون زحمات و از خودگذشتگی کسانی است که با امکانات ناچیز و دست‌خالی از اواخر دهه چهل کار خود را آغاز کردند و آثار درخشانی را تولید و به‌زودی در کشور خود را نشان دادند.

سومین جشن مهر سینمای ایران در شهر خرم‌آباد برگزار شد

عضو هیئت‌امنای انجمن مفاخر لرستان، ادامه داد: سینمای لرستان خیلی زود جایگاه خود را بین جشنواره‌ها پیدا کرد و در این میان استاد «ناصر غلامرضایی» متحمل سختی‌ها و زحمات زیادی شد.

موسوی اسدزاده، اضافه کرد: وی پایه‌گذار پله‌ای است که حال ما روی آن قرار گرفته‌ایم.

وی گفت: بانجابت‌ترین و فرهنگی‌ترین سینما در لرستان با زحمات استادانی چون «غلامرضایی»، «حجت رشنو»، «محمدرضا گوهری»، مرحوم «محمود یاراحمدی» و… ساخته شده است.

عضو هیئت‌امنای انجمن مفاخر لرستان، یادآور شد: همچنین بعد از انقلاب اسلامی نیز فرهیختگانی چون استاد «خسرو اسدی» بودند که ما را آموزش داده‌اند و زحمات زیادی برای سینمای لرستان کشیده‌اند.

موسوی اسدزاده، گفت: سینمای لرستان، چون قله‌های بلندی سر به آسمان کشیده است.

لزوم ایجاد موزه سینمای لرستان

ناصر غلامرضایی پیش‌کسوت لرستانی سینمای ایران نیز در این مراسم به وضعیت کنونی سینمای ایران اشاره کرد و گفت: باید به اصل خویش برگردیم و تاریخ را مطالعه کنیم.

سومین جشن مهر سینمای ایران در شهر خرم‌آباد برگزار شد

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ و زبان مادری خود را احیا کنیم، ادامه داد: این روزها بحث ثبت جهانی دره خرم‌آباد در میان است؛ اما چرا به فرهنگ و آثار بومی استان توجهی نمی‌شود؟!

پیش‌کسوت لرستانی سینمای ایران، بیان کرد: هم‌اکنون فیلم‌ها و آثاری که ساخته شده‌اند کجا هستند؟! چرا موزه‌ای برای آنها اختصاص داده نشده است!؟

غلامرضایی، ادامه داد: تاریخ باید گفته شود و حداقل کار ممکن، بازسازی فیلم‌های کوتاهی است که قبلاً ساخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون برخی سینماگران جوان تلاش می‌کنند که این آثار را در اروپا به نمایش درآورند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ