کرمانشاه با ۱۰۱۳ شهیده دومین استان به لحاظ تعداد بانوان شهید است

اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه با ۱۰۱۳ شهیده دومین استان به لحاظ دارا بودن بانوان شهید است.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر سه شنبه مراسم بزرگداشت یادواره ۱۰۱۳ بانوی شهید در استان کرمانشاه که در حسینه ثارالله با حضور جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم، مدیرکل امور بانوان استانداری و جمعی از بانوان ایثارگر و بسیجی و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

در این مراسم زهرا جانجانی مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه واقعه دفاع مقدس را برای استان واقعه‌ای مهم و ارزشمند خواند و اظهار کرد: با توجه به اهمیت کنگره ملی شهدا و ظرفیت‌های حوزه فرهنگی موقعیت مناسبی برای تعریف و شناساندن مفهوم دقیق ایثار و شهادت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه یک هزار و ۱۳ زن شهید دارد، افزود: در راستای کمیته ملی شهیدان کرمانشاه با تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ شهید کرمانشاهی بخشی از این کنگره مربوط به کمیته بانوان است که امروز برگزار شد و از نظر کثرت شهدای خانم این استان دومین استان در کشور است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه تصریح کرد: سخنرانی ویژه توسط یکی از بانوان موفق و برجسته در خصوص الگوی سوم زن مسلمان داشتیم که به خوبی ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جایگاه زنان اشاره داشت.

جانجانی در ادامه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در مهرماه سال جاری میزبان کنگره ملی شهدای استان است که در این راستا یادواره‌های مختلفی توسط سپاه و بسیج برگزار می‌شود که اجلاسیه امروز نیز در همین راستا است.

وی بیان کرد: برگزاری نشست‌های بصیرتی، عقیدتی، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و تجلیل از خانواده معظم شهدا و بانوان ایثارگر از جمله برنامه‌هایی است که تاکنون توسط امور بانوان استانداری و بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه برگزار شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه اذعان کرد: بانوان در پشتیبانی و حمایت از جبهه‌های نبرد هشت سال جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی داشته‌اند و بسیاری از بانوان بی‌دفاع در بمباران‌های رژیم بعثی به شهادت رسیدند، باید سعی کنیم نام آن‌ها را جامعه زنده نگه داریم.

جانجانی خاطرنشان کرد: امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی مدیون ایثار و فداکاری شهدا است که با فدا کردن جان خود زمینه آرامش امروز مردم را فراهم کردند.

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه است تا فراموش نکنیم افرادی برای امنیت، آرامش و آسایش این سرزمین از جان ارزشمند خود گذشتند.

در پایان این مراسم کتاب «نسیمی از بهشت» خاطرات فرصت ابراهیم پور همسر شهید نظرعلی سیفی که توسط شهپر کاوه نگاشته شده بود با حضور خانواده این شهید رونمایی و معرفی شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ