ویژه برنامه «شبهای پر ستاره» در شیراز برگزار می شود

اقتصاد ایران: شیراز - پتجمین ویژه برنامه «شبهای پر ستاره » مهمان شهدای حرم احمدبن‌موسی (شاهچراغ) علیه‌السلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «شب‌های پر ستاره» که به همت بنیاد حیات طیبه و با روایتگری حاج حسین یکتا، امسال مهمان شهدای حرم احمدبن‌موسی (شاهچراغ) علیه‌السلام است؛ نامش را از کلام مقام معظم رهبری وام گرفته که در توصیف شهدا فرموده‌اند «با این ستاره‌ها می‌شود راه را پیدا کرد.»

این ویژه‌برنامه که هر سال با محوریت خاطرات شهدا و سبک زندگی آن‌ها در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود؛ کارش را ابتدا از گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آغاز کرد و قطعه ۲۶ طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ میزبان مردمی بود که آمده بودند شبی را کنار شهدا رقم بزنند و غمی را از دل تنگ خود بزدایند.

دو سال پیاپی از عمر این برنامه در جوار شهدای استان تهران گذشت تا اینکه «شب‌های پر ستاره» سال ۱۴۰۰ در شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام در گلزار شهدای قم برگزار شد و شهدای لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب به فرماندهی شهید مهدی زین‌الدین از ستارگان نام‌آشنای این شب‌ها بودند.

وقفه‌ای که در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد به معنای پایان کار «شب‌های پر ستاره» نبود و گلستان شهدای اصفهان مقصد بعدی این برنامه بود. هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۲ در جوار مزار آیت‌الله ناصری و رحیم ارباب سپری شد و «شب‌های پر ستاره» این بار از سر سفره حاج حسین خرازی و حاج احمد کاظمی لقمه برداشت تا برای ادامه مسیرش توانی دوباره بگیرد.

و حالا اینجا ایستگاه پنجم است؛ مزار شهدای حرم شاهچراغ شیراز! شهری که پر از راز و اعجاز است؛ پر از شیربچه‌هایی است که شیرازه دشمن را از هم پاشیدند و نامشان را در زمره بندگانی ثبت کردند که آیه ۱۶۹ سوره آل عمران توصیف احوال آن‌هاست. شهدایی که در آسمان شیراز می‌درخشند و راه را برای آن‌ها که در کوچه پس‌کوچه‌های زمین گیر افتاده‌اند؛ روشن می‌کنند.

امسال «شب‌های پر ستاره» در شیراز برگزار خواهد شد و شهدای شیراز میزبان این برنامه‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ