توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه نقشی موثر در کاهش تنش منطقه دارد

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: برقراری آتش بس و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نقشی موثر در کاهش تنش و برقراری آرامش در منطقه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هانس گروندبرگ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن در جریان سفر به تهران با دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به حساسیت و در هم تنیدگی روند تحولات در منطقه، بر تأثیر مستقیم تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر گسترش تنش و بحران در سراسر منطقه تاکید کرد و افزود: برقراری آتش بس و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نقشی مؤثر در کاهش تنش و برقراری آرامش و ثبات در بخش‌های مختلف منطقه خواهد داشت.

عراقچی با تحسین عزم و اراده مستقل مردم و دولت یمن در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از هرگونه آتش بس مورد تأیید مقاومت فلسطین و حماس حمایت می‌کند و در عین حال تداوم حمایت‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی و تجاوزات این کشورها علیه یمن را عامل تشدید تنش و پیچیده‌تر شدن شرایط و راه حل سیاسی در یمن می‌داند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تاکید بر حمایت قوی کشورمان از برقراری صلح و امنیت پایدار در یمن، از تلاش‌های سازمان ملل متحد در این راستا تقدیر و تاکید کرد این تلاش‌ها و به خصوص اقدامات سازمان ملل متحد برای کمک‌های انسانی به مردم یمن نباید تحت تأثیر موضوعات دیگر قرار بگیرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز در این دیدار، با تبریک انتخاب دکتر عراقچی به عنوان وزیر خارجه ایران و آرزوی موفقیت برای ایشان، آمادگی خود را برای تداوم همکاری و رایزنی با کشورمان در خصوص مسائل مرتبط با بحران یمن به خصوص با استفاده از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام داشت.

هانس گروندبرگ با تقدیر از موضع و اهتمام جمهوری اسلامی ایران به ثبات و امنیت در منطقه به خصوص یمن، گزارشی از اقدامات و تلاش‌های سازمان ملل متحد در روند برقراری صلح و آرامش پایدار در یمن و کاهش تنش در عرصه منطقه دریای سرخ و همچنین پرونده تبادل اسرا در یمن ارائه کرد و خواستار تداوم حمایت کشورمان از تلاش‌های سازمان ملل متحد در این راستا شد.

گفتنی است هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که در رأس هیئتی از این سازمان در کشورمان به سر می‌برد، امروز همچنین با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار پیرامون آخرین تحولات میدانی و سیاسی یمن، وضعیت توافقنامه صلح، بیانیه ۲۳ جولای نماینده ویژه در مورد آخرین توافقات یمنی‌ها در مسائل مختلف اقتصادی، مالی و انسانی و همچنین پیامدهای منطقه‌ای کشتار مردم بی دفاع فلسطینی بر ایجاد تنش و تا امنی در منطقه بحث و رایزنی کردند.

خاجی در این دیدار، حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی در نسل کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نموده و خواستار ایفای نقش مؤثری توسط سازمان ملل در برقراری آتش بس و جلوگیری از کشتار مردم بی دفاع مردم فلسطین گردید.

وی همچنین ضمن حمایت از حل و فصل سیاسی بحران یمن بر آمادگی کشورمان جهت کمک به گفتگوهای سیاسی، رفع بحران انسانی و مبادله تمامی اسرا بین طرفین تاکید نمود.

خاجی در این گفتگوها همچنین، ضمن تمجید از تصمیم انصار الله مبنی بر موافقت با انجام عملیات نجات نفت کش آسیب دیده در دریای سرخ، اظهار امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر این عملیات انجام تا خطر آلودگی زیست محیطی از بین برود.

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل یمن نیز در این گفتگوها، آخرین وضعیت تلاش‌های سازمان ملل متحد برای برقراری صلح، مبادله اسرا و برگزاری نشست‌های گفتگوی اقتصادی بین یمنی‌ها را تشریح نمود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ