برنامه آمریکا و ژاپن برای محدود کردن صادرات فناوری به چین

اقتصاد ایران: فایننشال تایمز در گزارشی از توافق قریب الوقوع آمریکا و ژاپن برای محدود کردن صادرات فناوری تراشه به چین خبر داد و تأکید کرد که این توافق علی‌رغم نگرانی توکیو از تهدید پکن برای تلافی علیه شرکت‌های ژاپنی صورت می‌گیرد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فایننشال تایمز در گزارشی از توافق قریب الوقوع آمریکا و ژاپن برای محدود کردن صادرات فناوری تراشه به چین خبر داد و تأکید کرد که این توافق علی‌رغم نگرانی توکیو از تهدید پکن برای تلافی علیه شرکت‌های ژاپنی صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید قصد دارد قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، از محدودیت‌های صادراتی جدیدی رونمایی کند.

این محدودیت‌های شامل اقدامی است که شرکت‌های غیر آمریکایی را مجبور به دریافت مجوز برای فروش محصولاتی به چین می‌کند که بخش فناوری این کشور را توسعه می‌دهد.

مقامات دولت بایدن ماه‌هاست که در مذاکرات فشرده با همتایان خود در ژاپن و هلند برای ایجاد محدودیت‌های صادراتی مکمل تلاش می‌کنند که به معنای هدف قرار نگرفتن شرکت‌های ژاپنی و هلندی توسط "قانون محصول مستقیم خارجی" آمریکا است.

افرادی در واشنگتن و توکیو که از جزئیات این مذاکرات آگاه هستند، گفتند که آمریکا و ژاپن اکنون به یک نقطه عطف نزدیک شده‌اند، هرچند یک مقام ژاپنی هشدار داد که این وضعیت به دلیل ترس از تلافی چین "بسیار شکننده" است.

به گفته این افراد، نگرانی ویژه دولت ژاپن این است که چین ممکن است در صورت تصویب محدودیت‌های صادراتی مورد حمایت آمریکا، صادرات مواد معدنی حیاتی - به ویژه گالیوم و گرافیت - را متوقف کند. پکن توکیو و شرکت‌های ژاپنی را تهدید کرده است.

ژاپن و آمریکا در مورد چگونگی محدود کردن تأثیر هرگونه اقدام تلافی‌جویانه چین بحث و مذاکره کرده‌اند. خنثی کردن اقدامات احتمالی چین چیزی است که واشنگتن و متحدانش برای رسیدن به آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

هدف از محدودیت‌های صادراتی آمریکا بستن راه‌های فرار در قوانین موجود و همچنین افزودن محدودیت‌هایی است که پیشرفت سریع هواوی و سایر شرکت‌های چینی در تولید تراشه طی دو سال گذشته را نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ