مقام معظم رهبری مولفه مهم قدرت در ایران است

اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مؤلفه مهم قدرت در ایران مقام معظم رهبری است که مردم از آن تقلید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر سه شنبه در دیدار فرمانده و معاونان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: اگر کارهایمان بر اساس تقوا باشد خداوند به ما عنایت فراوانی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر درباره شرایط آینده جهان و نقش ایران و نیروهای مسلح بویژه سپاه در نظم نوین آینده، بیان کرد: تاریخ سیاسی جهان از همان ابتدا با سهم خواهی ها و سلطه گری‌ها مواجه بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: کشورهای دارای قدرت ملی و اقتدار فراملی دنبال گسترش جغرافیای سیاسی و افزایش اقتدار بین المللی خود هستند تا قدرت حوزه استحفاظی و توان ثروت خود افزایش دهند و این گونه استعمار به وجود آمد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استعمارگران در پوشش استعمار و سلطه گری ادعای آبادانی کشورها را مطرح می‌کردند، گفت: استعمار در طول تاریخ سه دوره شکل عوض کرده است که الان در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شکل خود است.

وی با بیان اینکه اولین نوع استعمار، استعمار کهنه از طریق حمله نظامی بود، عنوان کرد: عامل اصلی پیروزی کشورهای استعماری، قدرت نظامی شأن بود اما چون با ابزار سخت محقق می‌شد، هزینه سنگینی داشت و روح مقاومت در کشور مستعمره ایجاد می‌شد، بنابراین به سمت شکل گیری استعمار نو و فرا نو حرکت کردند.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: استعمار کهنه از طریق جنگ سخت شکل می‌گرفت، در استعمار نو یک دست نشانده در کشورها بر سر کار می‌آمد اما در استعمار فرانو مردم را محور قرار دادند و جنگ سخت را به جنگ نرم تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه اکنون جهان در شرایط جنگ جهانی نرم قرار دارد ولی ما آن را احساس نمی‌کنیم، افزود: ویژگی جنگ نرم صید شدن بدون درک صید و شناخت صیاد است به همین خاطر دشمنان تهاجم ادراکی و فکری و فرهنگی برای مهندسی جامعه شکل دادند.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه هدف دشمن در جنگ نرم گرفتن هویت دینی و ملی از جامعه و تزریق هویت جدید مطابق میل استعمارگران است، گفت: هدف دشمن در جنگ نرم ایجاد دگردیسی اعتقادی و اندیشه در جامعه است.

وی با بیان اینکه استعمارگران دنبال تک قطبی کردن جهان هستند، بیان کرد: فاصله گرفتن مردم از یکدیگر و جلوگیری از شکل کیری اجتماعات، تغییر سیستم تغذیه از سنتی به الکترونیک و مدیریت کردن آب و غذای مردم از برنامه‌های استعمارگران است.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: دشمنان دنبال این هستند که تمام نیازها و زندگی مردم جهان از حیث فکری و مادی در یک هرم به ظاهر باز اما فوق‌العاده استبدادی باشد تا آن را مدیریت کنند.

وی گفت: دشمنان برای دوره گذار از نظم نوین به نظم آینده چند کشور را مزاحم خود می‌بینند که چین با قدرت اقتصادی، روسیه با مؤلفه قدرت اتمی، کره شمالی با قدرت رو به پیشرفت اتمی و بعدی ایران است که برای هر کدام از این کشورها برنامه‌ای دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اعلام اینکه ایران دارای تنوع مؤلفه قدرت است، عنوان کرد: نقطه قوت ایران، اسلام و مکتب اهل بیت و موازین دینی است، بنابراین دشمنان در اطراف ایران اسلام‌های تقلبی درست کردند که نمونه آن داعش است.

وی با بیان اینکه در یک کلام مؤلفه قدرت اعتقادی ایران، امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عج) است برای همین دشمنان با اربعین مخالفت می‌کنند، اضافه کرد: دومین مؤلفه قدرت ایران، استعداد شگرف بویژه در علوم نوین مانند سلول‌های بنیادین و هوا فضا و سومین مؤلفه قدرت نیز تنوع در حوزه ثروت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاریخ پرشکوه ایران را دیگر مؤلفه قدرت دانست و افزود: وحدت مردم ایران بر اساس دین شأن، نقش زنان و حضور نیروهای انقلابی در یک جغرافیا به نرخ بالا از دیگر مؤلفه‌های قدرت ایران اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه مؤلفه مهم قدرت در ایران مقام معظم رهبری است که مردم از آن تقلید می‌کنند، بیان کرد: بنابراین دشمن با جنگ ترکیبی به جنگ ایران آمده است و در اغتشاشات قبل آن را آزمایش کردند.

آیت الله صفایی بوشهری با اعلام اینکه توانمندی نیروهای مسلح و پیشرفت روز افزون در صدر آن سپاه و بسیج دیگر مؤلفه قدرت ایران است، ابراز کرد: دشمن از جنگ روی زمین با ایران می ترسد و دنبال جنگ از دور است.

وی با تاکید بر اینکه محاصره ایران از طریق مدیریت کشورهای اطراف برنامه دیگر دشمن بود، یادآور شد: کار بزرگ مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی و سپاه این بود که نه تنها نگذاشتند حلقه محاصره دور ایران تنگ شود بلکه کشور ایران را این قدر گسترش دادند که محور مقاومت رینگ‌های حفاظتی ایران شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ