شناسایی و معرفی به دستگاه قضایی ۱۵ کارمند متخلف شهرداری زنجان

اقتصاد ایران: زنجان-مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ نفر از عوامل تخلف در شهرداری زنجان شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.

سعید خلجی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه پروند تخلف اختلاسی توسط یک نفر از کارمندان شهرداری در یکی از مناطق شهرداری زنجان توسط حراست شهرداری شناسایی شد، اظهار کرد: در ادامه با پیگیری سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان و هماهنگی صورت گرفته با مرجع قضایی این موضوع در حال تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی است.

وی با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد نهادهای نظارتی در سطح استان به جد پیگیر موارد و تخلفات در همه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه شهرداری‌ها هستند، ادامه داد: قطعاً چنین برخوردهایی موجب بازدارندگی در آینده خواهد بود.

خلجی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های انجام شده با تلاش مجموعه امنیتی استان در اداره کل اطلاعات طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تقریباً ۱۵ نفر از عوامل تخلف در شهرداری از جمله تعدادی از کارمندان شهرداری و رابطین خارج از شهرداری شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: احکام تعدادی از متخلفین صادر و مابقی در مرحله صدور رای قطعی است.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان تاکید کرد: بیشترین زمینه تخلف عدم رعایت قوانین و مقرارت ارتشا و ترک فعل در اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین مرتبط با حوزه شهری و مدیریت شهری است.

وی با توضیح اینکه یکی از برنامه‌های عمده مدیریت عالی استان و دستگاه‌های نظارتی و خود شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مرکز استان با همکاری دفتر امور شهری شناسایی گلوگاه‌هایی بود که زمینه‌ساز بروز فساد اداری و مالی هستند، گفت: در طول دو سال گذشته با پیگیری شورای اسلامی شهر زنجان این گلوگاه‌ها در بخش‌های مختلف شناسایی شد.

چالش ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها

این مسئول با یادآوری اینکه برخی از طرح‌ها با پیگیری شهرداری، شورای اسلامی به تصویب رسید، بیان کرد: عمده آنها بحث دستورالعمل نحوه کار شهرداری در اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها بود که در گذشته حرف و حدیث‌هایی ایجاد کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه با همکاری ارگان‌های مرتبط دستورالعمل واحد درباره نحوه چگونگی برخورد با اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها در زمینه تفکیک و افراز تصویب شد، ادامه داد: این موضوع خوشبختانه توانست علاوه بر فراهم ساختن زمینه افزایش رضایت‌مندی مردم و رفع تبعیض در اجرا زمینه بروز فساد را نیز کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه موضوع دیگر در این زمینه نحوه عمل شهرداری در خصوص بازگشایی معابر بود، افزود: با توجه به اینکه شهر زنجان بسیار قدیمی است بسیاری از معابر داخل شهر نیازمند بازگشایی است به همن جهت یک دستورالعمل ابتدا به صورت موقت شش ماهه و متعاقباً به صورت دستورالعمل کامل توسط شورای اسلامی تنظیم شد که در آن نحوه برخورد قانونی در خصوص بازگشایی معابر بیان شده و این موضوع نوید بخش افزایش رضایت‌مندی مردم و جلوگیری از اعمال رفتارهای سلیقه‌ای است.

شورای اسلامی شهر پیگیر دستوالعمل تعارض منافع است

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر پیگیر دستوالعمل تعارض منافع است، تصریح کرد: این دستورالعمل در حال تدوین است که اگر در مجموعه شهرداری اجرا شود می‌تواند بسیاری از مشکلات را در بخش‌های مختلف کاهش دهد.

خلجی با بیان اینکه در سایر شهرهای استان نیز موارد تخلف به مرجع قضایی معرفی شده‌اند، گفت: با توجه به اینکه هنوز در مرحله طی فرآیندهای قانونی هستند به محض صدور احکام قطعی متخلفین به اطلاع مروم می رسد.

شناسایی تخلف در شهرداری ابهر، صائین‌قلعه و هیدج

وی با اشاره اینکه پرونده‌هایی از تخلفات را در شهرداری ابهر، صائین‌قلعه و هیدج را داشتیم که در حال رسیدگی در مرجع قضایی است و به محض صدور کیفر خواست اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان تاکید کرد: بدون شک خط قرمز دفتر امور شهری مبارزه با فساد در تمام شهرداری‌ها است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ