تکمیل واحد بخار نیروگاه کلاس F رودشور تسریع می‌شود

اقتصاد ایران: وزیر نیرو با بیان اینکه فرایند احداث واحد بخار نیروگاه کلاس Fرودشور تسریع می‌شود،گفت: با احداث این واحد نیروگاهی بدون مصرف هیچ‌گونه سوخت اضافی ۳۴۵ مگاوات به ظرفیت نامی تولیدبرق افزوده میشود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، عباس علی آبادی در فرایند بازدید از روند ساخت و پیشرفت پروژه راه‌اندازی واحد بخار نیروگاه کلاس Fرودشور گفت: به همت متخصصان داخلی و در نیروگاه رودشور با استفاده از ظرفیت انرژی نهفته در واحدهای گازی این نیروگاه، یک نیروگاه بخار راه‌اندازی می‌شود که در نوع خود منحصر به فرد و اولین واحد نیروگاهی کشور از این نوع خواهد بود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه این واحد نیروگاهی بدون تزریق گاز و یا سوخت فسیلی دیگر برق تولید خواهد کرد، اضافه کرد: ظرفیت نامی این واحد نیروگاهی ۳۴۵ مگاوات است و پیش‌بینی می‌شود دست کم ۲۵۰ مگاوات برق به شبکه سراسری برق تزریق کند.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: این واحد نیروگاهی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت مهندسان داخلی در حال احداث است و راه‌اندازی نهایی آن کمک بزرگی به شبکه سراسری در رفع ناترازی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته عملیات ساخت این واحد نیروگاهی به دلیل برخی مشکلات ناشی از تأمین نقدینگی کند شده بود، اضافه کرد: فرایند ساخت و راه‌اندازی این واحد نیروگاهی با حل مشکلات مالی تسریع می‌شود.

بر اساس این گزارش، نیروگاه رودشور در کیلومتر ۴۳ آزادراه تهران ساوه واقع شده است و در حال حاضر سه واحد ۳۰۷ مگاواتی گازی فعال دارد که به دنبال راه‌اندازی واحد بخار این نیروگاه، ۳۴۵ مگاوات دیگر بدون مصرف سوخت مازاد به ظرفیت کل نیروگاه افزوده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ