توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن وظیفه تمام افراد جامعه است

اقتصاد ایران: مشهد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن وظیفه هر انسان قرآن شناس معتقد به آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در آئین اختتامیه دوره‌های آموزشی ویژه خواهران قرآن پژوه در حاشیه شهر مشهد مقدس با بیان اینکه مسئله قرآن‌پژوهی یک عنوان بسیار عام است، اظهار کرد: اگر بخواهیم این عنوان عام در مؤسسه قرآن‌پژوهی شما خواهران تحقق پیدا کند باید صرف‌نظر از فعالیت‌های آموزشی، تفسیر و معارف قرآنی، فعالیت‌های اجتماعی قرآنی نیز صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: البته باید دقت کرد که خود قرآن احتیاجی به خدمت ما ندارد زیرا خداوند می‌فرماید «ما قرآن را نازل کردیم و خود حافظ و نگهبان آن هستیم»، پس نگهبانی و نگهداری قرآن مخصوص خود خداوند متعال است؛ به همین خاطر بوده که تاکنون هیچ عنصری از زمانی که قرآن نازل شده، قدرت دستبرد زدن به آن را نداشته است.

وی قرآن را دارای سه وجود کتبی، عملی و حاکمیتی معرفی کرد و گفت: نگهبان وجود کتبی قرآن کریم که خداوند متعال است، وجود عملی نیز مربوط به اعمال مردم و مسلمانان است تا احکام آن را در عملیات زندگی خود پیاده کنند اما وجود حاکمیتی قرآن که خاص نظام ولایی است باید توسط مردم حفظ شود.

توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن

علم الهدی ادامه داد: بنابراین نمی‌شود یک مؤسسه قرآن‌پژوه باشد اما به وجود خارجی و حاکمیتی قرآن کاری نداشته باشد، توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن وظیفه هر انسان قرآن شناس معتقد به آن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مؤسسه قرآن‌پژوهی شما خواهران باید در خط حمایت و حفاظت از وجود خارجی قرآن با شور انقلابی باشد، ادامه داد: امروز مساله حاکمیت قرآن در جامعه ما به عنوان اصلی‌ترین مساله مطرح است، زیرا نظام ما ولایی است که در آن حاکمیت قرآن وجود دارد لذا تمام دشمنان سعی می‌کنند شخصیت حاکمیتی قرآن را از نظام ما بگیرند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی شما خواهران با شور انقلابی می‌تواند جریان‌های سکولاری و لائیک را در نظام اسلامی به عقب براند، عنوان کرد: این دو جریان می‌دانند تا زمانی که حاکمیت قرآن در کشور باشد، نمی‌توانند به هیچ قدرتی دست پیدا کنند لذا سعی می‌کنند که حاکمیت قرآن را در جامعه ولایی از بین ببرند.

علم الهدی بیان کرد: امروز در شهر مشهد تشکل‌های خواهران توانستند در عرصه‌های مختلف به‌ویژه عفاف و حجاب عملکرد موفق و تأثیرگذاری داشته باشند، تشکل قرآنی شما نیز می‌تواند در کنار این تشکل‌ها به حفظ حاکمیت قرآن در جامعه کمک کند تا احیاگر تمام ارزش‌های قرآنی باشید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ