گره‌گشایی در حوزه رمزارزها با تعامل دستگاه‌ها و تصویب قوانین

اقتصاد ایران: معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر این که به نمایندگی از فعالان حوزه های فناوری های نوظهور، مسائل این حوزه از جمله مشکلات حوزه رمزارزها را در دولت پیگیری می‌کند، گفت: تاکید مقام معظم رهبری این است که در پدیده های نوظهور دیدگاه سلبی نداشته باشیم.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین افشین؛ معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر این که به نمایندگی از فعالان حوزه‌های فناوری‌های نوظهور، مسائل این حوزه از جمله مشکلات حوزه رمزارزها را در دولت پیگیری می‌کند، اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری این است که در پدیده‌های نوظهور دیدگاه سلبی نداشته باشیم و اطمینان دارم با پیگیری در دولت و رایزنی با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، گر‌ه‌های موجود در حوزه پیچیده رمزارزها گشوده خواهد شد.

وی که در نشست هم‌اندیشی قانون‌گذاری حوزه رمزدارایی‌ها و بلاکچین به میزبانی مرکز ملی فضای مجازی در جمع فعالان و کارشناسان این حوزه سخن می‌گفت، گفت: هر فناوری‌ جدید مزایا و معایبی دارد، اما متاسفانه در کشور ما از آنجا که عیب‌ها برجسته می‌شود و صدا‌هایی که بیانگر عیوب باشد، بلندتر است، اغلب مزایای فناوری های نوظهور به حاشیه می‌رود.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه خود می‌داند تا از فناوری‌های نوظهور در دولت، نمایندگی و در تعامل با دستگاه‌های مختلف، حمایت و هماهنگی لازم را در این حوزه‌ها جلب کند، گفت: طبعاً پدیده‌های نوظهوری که به حوزه پولی و مالی کشور برمی‌گردند حساسیت‌های بیشتری دارد از جمله اینکه باید حاکمیت پولی کشور را به رسمیت بشناسیم و این نیازمند این است که با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مرتبط تعامل مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: مرکز ملی فضای مجازی به عنوان یک نهاد حاکمیتی می‌تواند این پشتیبانی را انجام دهد و تسهیل‌گر باشد. خوشبختانه رئیس مرکز ملی فضای مجازی دید بسیار بازی در این زمینه دارند و از جنس فناوری و نوآوری هستند و این کمک می‌کند تا مشکلات را حل کنیم.

افشین با تاکید بر اینکه ما نیازمند تعامل دو طرفه هستیم و باید روایت جدیدی از رمزارزها ارائه کنیم که به این تعامل کمک کند خاطرنشان کرد: معاونت علمی را متولی پیگیری این مسئله می‌دانم و البته معتقدم که باید به بانک مرکزی هم فرصت بدهیم تا شرایط پذیرش رمزارزها را فراهم کند و قول می‌دهم رایزنی‌ها را در سطح بالا دنبال کنم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور خاطرنشان کرد: موضوع رفع مشکلات حوزه بلاکچین و رمزارز‌ها در معاونت دنبال خواهد شد و با برگزاری نشست‌هایی تخصصی نظرات فعالان این حوزه را نیز جویا شویم. گره گشایی در حوزه رمزارزها قطعا نیازمند قانون است و با تصویب لایحه‌ای که مورد توافق دوستان است، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد چرا که چارچوب‌های فعالیت مشخص شده است.

افشین با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری هم بر این است که در پدیده‌های نوظهور دیدگاه سلبی نداشته باشیم، گفت: تلاش ما این است که با برگزاری چند نشست در معاونت علمی و ستاد اقتصاد دیجیتال به یک جمع‌بندی و مفهوم مشترک برسیم و این قول را می‌دهم که در دوره جدید با تلاش‌هایی که برای حل موضوع انجام می‌دهیم، تغییر را احساس کنید.

وی در پایان از آقامیری؛ رئیس مرکز ملی فضای مجازی برای برگزاری این نشست تشکر و تصریح کرد: باعث افتخار است که ارتباط بین فعالان رمزارز‌ها و معاونت علمی با میانجی‌گری و وساطت مرکز ملی برقرار شده است که اتفاق بسیار مبارکی خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ