استفاده از توان بشردوستانه هلال‌احمر ایران

اقتصاد ایران: رئیس دفتر کمیته صلیب سرخ در ایران گفت: یکی از فعالیت‌های کمیته در ایران برقراری تعاملات با دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص نیازهای بشردوستانه در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دفتر کمیته صلیب سرخ در ایران و رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در ایران از تجهیزات و ظرفیت‌های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بازدید کردند.

ونسان کاسارد رئیس دفتر کمیته صلیب سرخ در ایران و فیصل محبوب رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌الملل جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در ایران از بخش‌های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور بازدید کردند.

محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات در حاشیه این بازدید گفت: ما در ایران ۵ مرکز آموزش تخصصی اصلی برای محیط‌های مختلف داریم، ایران از نظر تنوع جغرافیایی در دنیا استثنایی است، ما همزمان کوه، دریا، جنگل، کویر، سواحل و رودخانه‌ها را داریم که باید برای تمامی این محیط‌ها آمادگی انجام عملیات امداد و نجات را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما از دمای منفی ۳۵ درجه تا دمای مثبت ۶۵ درجه که پایین‌ترین و بالاترین درجه دمایی در دنیاست، در طول فصول مختلف، در ایران تجربه می‌کنیم که این تنوع محیطی باعث شده است تا به کارگیری تجهیزات تخصصی، در تجهیزات خودرویی، توان هوایی، امکانات میدانی، تجهیزات انفرادی و حتی پوشاک و خوراک متنوع شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات، با ابراز امیدواری برای اتصال جمعیت هلال‌احمر ایران و دیگر کشورها برای انتقال تجربیات و دانش روز، گفت: تغییرات اقلیمی در جهان صورت می‌گیرد و تقریباً همه کشورهای دنیا در معرض تهدیدهای جدید هستند که باید با تلاش هم آمادگی خود برای مقابله را حفظ کنند.

ایران اصلی‌ترین شریک ما در منطقه

ونسان کاسارد، رئیس دفتر کمیته صلیب سرخ در ایران، گفت: فعالیت کمیته صلیب سرخ در ایران، در سه محور تألیف شده فعالیت اول پاسخگویی به نتایج جنگ تحمیلی جست‌وجوی مفقودین و همکاری با وزارت دفاع عراق، برای شناسایی و پیدا کردن مفقودین جنگ تلاش کنیم.

وی ادامه داد: محور دوم فعالیت‌ها در راستای همکاری با جمعیت هلال‌احمر، اصلی‌ترین شریک ما در ایران که قسمتی از آن ذیل حمایت از نیازهای اتباع در کشور که در سه پروژه بهداشت، خدمات توانبخشی و بازپیوند خانواده است.

رئیس دفتر کمیته صلیب سرخ در ایران افزود: محور سوم فعالیت‌ها برای ترویج حقوق بین‌الملل بشردوستانه است که با همکاری دوستان ما در بخش حقوق بین‌الملل در جمعیت اجرا می‌شود.

کاسارد با اشاره به رسالت اصلی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در پاسخگویی به نیازهای بشردوستانه در منازعات بین‌المللی، گفت: بیشترین فعالیت کمیته در منطقه، در غزه، سوریه و افغانستان متمرکز شده است و با توجه به اهمیتی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد یکی از فعالیت‌های کمیته در ایران برقراری گفت‌وگو و تعاملات با دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص نیازهای بشردوستانه در منطقه و کمک‌هایی است که ما می‌توانیم در این خصوص انجام دهیم.

توانمندی‌های هلال‌احمر بی‌نظیر است

فیصل محبوب رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌الملل جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در ایران در حاشیه این بازدید گفت: من به تازگی به ایران آماده‌ام و درباره ظرفیت‌های بی‌نظیر ایران در حوزه‌های مختلف زیاد شنیدم و مطمئن هستم به تدریج از نزدیک هم شاهد توانمندی‌های بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران خواهم بود.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که خودم مدیر تیم‌های واکنش سریع بودم و در عملیات‌های مختلف شرکت کردم و تجارب زیادی دارم می‌توانم بگویم که با دیدن این همه ظرفیت در جمعیت هلال‌احمر به وجد آمدم و از این همه ظرفیت و وسعت فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران شگفت‌زده شدم.

رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین الملل جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در ایران افزود: اخیراً جلسه بسیار خوبی با رئیس جمعیت هلال‌احمر داشتم. در این جلسه مطرح شد که فدراسیون فصل جدیدی از همکاری‌ها را با هلال‌احمر جمهوری اسلامی، آغاز خواهد کرد؛ ما تمام ظرفیت‌ها و توان خود را به کار خواهیم برد تا هر جا که لازم و نیاز است، از فعالیت‌های هلال احمر حمایت کنیم تا افق‌های جدید و پنجره‌های جدیدی برای همکاری باز کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ