مایکروسافت به کمک هوش مصنوعی و ربات‌ها، هارددیسک‌های معیوب را با نرخ ۹۰ درصد بازیابی می‌کند

اقتصاد ایران: مایکروسافت با کمک ربات‌ها و هوش مصنوعی، هارددیسک‌های معیوب را برای دستیابی به اهداف زیست‌محیطی خود، بازیابی می‌کند.

مایکروسافت برای جداسازی و بازیافت قطعات با ارزش هارددیسک‌های معیوب، از ربات‌های Dobot Robotics استفاده می‌کند. طبق گزارش Blocks & Files، این قطعات شامل صفحه‌های آلومینیومی، آهنرباهای نئودیمیم و بدنه‌‌ی استیل ضدزنگ می‌شوند. اقدام مذکور بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر مایکروسافت برای دستیابی به اهداف پایداری و زیست‌محیطی است.

تاکنون روال معمول برای هارددیسک‌های معیوب، خردکردن آن‌ها بود. این فرایند به انبوهی از زباله‌های مضر برای محیط زیست منجر می‌شود و دستیابی به اهداف پایداری را با مشکل مواجه می‌کرد؛ اما حالا تیمی به رهبری رانگاناتان سری‌کانت، روش رباتیکی برای جداسازی قطعات مهم هارددیسک‌ها و بازیافت آن‌ها به‌نمایش گذاشته‌ است. رویکرد مذکور با یک تیر، دو نشان می‌زند: ارتقای پایداری و حفظ محیط زیست.

ربات‌های مورد استفاده در فرایند جدید بازیابی هارددیسک، از فناوری دید رایانه‌ای (Computer Vision) برای تشخیص هارددیسک‌ها و شناسایی محل پیچ‌ها برای جداسازی قطعات بهره می‌برند. بسیاری از اجزای هارددیسک ازجمله آهنرباها و بُردهای الکترونیکی، قابلیت بازیافت دارند و تنها قطعه‌ای که بازیافت نمی‌شود، صفحه‌های نگه‌دارنده‌ی داده است.

مایکروسافت در مراکز داده‌ی خود از انواع مختلف هارددیسک استفاده می‌کند. باتوجه‌به این موضوع، شناسایی محل پیچ‌ها با ربات‌ها برای مدل‌های مختلف هارددیسک می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. به همین دلیل، مایکروسافت از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای کمک به ربات‌ها در شناسایی محل پیچ‌ها استفاده می‌کند.

سالانه بین ۲۰ تا ۷۰ میلیون هارددیسک به پایان عمر مفید خود می‌رسند. در سال ۲۰۲۲، مایکروسافت دو میلیون هارددیسک را خرد کرد.

مقالات مرتبط:
  • تسلا برای تعلیم ربات انسان‌نمای Optimus، نیروی انسانی استخدام می‌کند
  • این «اطلس» جدید است؛‌ ربات ترسناک با قابلیت‌های خیره‌کننده

رانگاناتان سری‌کانت می‌گوید: «اگر فقط با نوع هارددیسک سر و کار داشتیم، این موضوع فرصتی به حساب نمی‌آمد. اما فقط در سال ۲۰۲۲، دو میلیون هارددیسک خرد شدند که می‌توانستند فضای بار حدود ۹ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را پر کنند.»

هدف مایکروسافت این است با استفاده از رویکرد جدید NoShred تا سال ۲۰۲۵ به نرخ چشمگیر ۹۰ درصدی بازیافت هارددیسک‌ها دست یابد. شرکت یادشده در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ی جاه‌طلبانه‌ی خود را برای مقابله با تأثیر بر تغییرات آب‌وهوایی اعلام کرد. غول فناوری اهل ردموند تلاش می‌کند ردپای کربنی خود را تا سال ۲۰۵۰ به‌طور کامل از جو زمین پاک کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ