افشای جزئیات جدید از ارتش مزدوران اسرائیل در جنگ غزه

اقتصاد ایران: روزنامه صهیونیستی هاآرتص جزئیات جدیدی درباره سوءاستفاده ارتش این رژیم از پناهجویان برای شرکت در جنگ غزه فاش و اعلام کرد که اسرائیل درحال ساختن ارتشی از مزدوران بوده و آنها را به عنوان سپر انسانی به کار می‌گیرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری هاآرتص که دو روز قبل گزارشی درباره استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از پناهجویان آفریقایی برای جنگ در غزه منتشر کرده بود، در گزارش جدید خود به این منظور، اعلام کرد که اسرائیل با باج‌گیری شرم آور از پناهجویان آفریقایی برای مشارکت در جنگ غزه، ممکن است ارتشی از مزدوران بسازد.

این رسانه عبری در سرمقاله خود نوشت: آنچه که تاکنون درباره سوء استفاده اسرائیل از پناهجویان آفریقایی برای شرکت در جنگ غزه در ازای کمک جهت دریافت اقامت دائم فاش شده است، تنها نوک کوه یخ بوده و ما اجازه انتشار اطلاعات بیشتر در این زمینه را نداریم.

روزنامه هاآرتص گزارش داد، اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد ارتش اسرائیل با آگاهی فرماندهان خود، از نیاز پناهجویان برای تنظیم وضعیت قانونی آنها، سوء استفاده کرده و این پناهجویان را وادار به جنگ در غزه می‌کند و بسیاری از این پناهجویان با وجود مشارکت در جنگ، اما اقامت دریافت نکرده‌اند.

رسانه مذکور عبری تاکید کرد: وادار کردن پناهجویان نیازمند و مستضعف به شرکت در ماموریت‌های جنگی خطرناکی که جان خود را به جای نظامیان اسرائیلی به خطر می‌اندازند، جنایت جنگی محسوب می‌شود. پیش از این نیز اطلاعات زیادی فاش شده بود که نشان می‌دهد ارتش اسرائیل از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و آنها را به جای یگان‌ سگ‌های ارتش به داخل تونل‌های غزه می‌فرستاد.

در ادامه این مقاله آمده است: اسرائیل با باج‌گیری از پناهجویان برای جنگیدن در جنگی که جنگ آنها نیست و در ارتشی که متعلق به این افراد نیست و همچنین با استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی، گام جدیدی در راستای نقض کنوانسیون ژنو برداشته است.

روزنامه هاآرتص تاکید کرد: این جنگ، هر بار اسرائیل را بیش از قبل به پایین می‌کشد و استفاده از پناهجویان در جنگ، آن هم با آگاهی فرماندهان و مقامات امنیتی، مسئله‌ای خطرناک است؛ آن هم برای ارتشی که ادعا می‌کند اخلاق مدارترین ارتش جهان است! ارتش اسرائیل با این ادعا طی یک سال گذشته تنها خودش را در معرض تمسخر جهانیان قرار داده است.

این رسانه عبری در ادامه از فرماندهی ارتش اسرائیل خواست تا این روش‌های خطرناک را کنار بگذارد؛ زیرا سوء استفاده از پناهجویان و افراد ضعیف و آسیب پذیر کاری است که بی‌اخلاق‌ترین ارتش‌های جهان هم انجام نمی‌دهند.

در حالی که از ابتدای جنگ غزه گزارش‌های متعددی درباره استفاده رژیم صهیونیستی از مزدوران خارجی برای شرکت در جنگ منتشر شده بود، روزنامه عبری هاآرتص روز یکشنبه در گزارشی فاش کرد که ارتش اسرائیل از پناهجویان آفریقایی برای جنگیدن در غزه استفاده می‌کند.

چندی قبل نیز وب‌سایت انگلیسی میدل ایست آی در گزارشی اعلام کرد که ارتش اسرائیل از مزدوران خارجی برای شرکت در جنگ غزه استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، انگلیس، آلمان، کانادا، روسیه، اوکراین، فنلاند و آفریقای جنوبی مهمترین منبع مزدوران خارجی برای اسرائیل هستند که در جنگ غزه شرکت کرده‌اند، همچنین به‌گفته ارتش اسرائیل، بیش از 23 هزار شهروند آمریکایی اکنون در رده‌های نظامی اسرائیلی فعالیت می‌کنند و حدود 10 درصد از تلفات جانی این ارتش از زمان جنگ غزه مربوط به همین آمریکایی‌ها بوده است. در ماه دسامبر گذشته یک قانونگذار فرانسوی اعلام کرد که بیش از 4000 شهروند فرانسوی طی جنگ غزه در ارتش اسرائیل فعالیت می‌کرده‌اند، همچنین در این جنگ هزار استرالیایی، هزار ایتالیایی و 400 هندی نیز مشارکت داشتند.

طبق این گزارش، مزدوران خارجی که در ارتش رژیم اشغالگر فعالیت می‌کنند و در جنگ غزه مشارکت کرده‌اند، همانند نظامیان صهیونیست از مصونیت از مجازات برخوردارند و به همین دلیل به‌راحتی دست به رفتارهای وحشیانه می‌زنند و با افتخار تصاویر وحشی‌گری‌های خود را منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ