شیوه تامین مالی ۴ خط جدید مترو در تهران

اقتصاد ایران: سرپرست شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران از طرح شهرداری برای فروش و ارزش‌آفرینی املاک پیرامونی ایستگاه‌های مترو برای تامین مالی ساخت ۴ خط مترو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم نوروزیان سرپرست شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ و حتی بودجه‌های پیشین تأمین منابع مالی برای احداث خطوط جدید مترو از محل فروش مجتمع‌های ایستگاهی متروها تکلیف شده است. شهردار وقت تهران نیز در آخرین نشست خبری خود طی روزهای اخیر بر این موضوع تاکید داشت.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۴ خط توسعه ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو شهر تهران با مجموع طول ۱۷۰ کیلومتر در دست احداث است. نرخ فعلی برای تکمیل هر خط ۳‌هزار میلیارد تومان برآورد شده و پیش‌بینی می‌شود که تحقق این ۴ طرح توسعه خطوط ریلی تا پایان سال ۱۴۲۰ هزینه ۵۱۰ هزار میلیارد تومانی داشته باشد.

نوروزیان خاطرنشان کرد: از سال پیش مطالعاتی آغاز شد که تحت عنوان قرارداد TOD املاک پیرامونی ایستگاه‌ها به فروش برسند؛ کار مطالعاتی در ۲۰ منطقه شروع شد؛ در حال حاضر ۳۸ ایستگاه در مرحله مطالعه قرار دارند؛ طرح ۶ ایستگاه به مرحله نهایی رسیده است و مطابق طرح‌های مطالعاتی انجام شده قرار است تا برخی از محیط پیرامونی این ایستگاه بدون تحمیل بار ترافیکی به فروش روند. سرپرست شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران گفت: طرح‌های مورد بررسی پیرامون ایستگاه‌های راه‌اندازی شده در حال انجام است،

وی افزود: اما برای چهار خط جدید و نزدیک به ۳۰۰ ایستگاهی که در آینده ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید؛ از ابتدا محل مورد نظر به‌عنوان محل پیرامونی برای فروش را در نظر خواهیم گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ