ممنوعیت خرید و فروش اقلام دارویی بدون مجوز در فضای مجازی

اقتصاد ایران: بندرعباس-رییس پلیس فتا استان هرمزگان با هشدار به شهروندان در خصوص تبلیغ و خرید و فروش اقلام دارویی در فضای مجازی، گفت: خرید و فروش اقلام دارویی بدون مجوز در فضای مجازی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان بهمنی در تشریح این خبر اظهار کرد: دارو از آنجایی که اصالت محصول، مکان تولید و عرضه آن به مشتری به صورت دقیق قابل‌اثبات نیست و با سلامتی مردم سروکار دارد جز کالاهایی محسوب می‌شود که عرضه آن در فضای مجازی پیگرد قانونی به همراه دارد.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مخاطرات فروش دارو در بستر فضای مجازی مربوط به داروهای دست‌ساز می‌شود که شهروندان هرگونه تبلیغ و فعالیت در این عرصه را با پلیس فتا استان در میان بگذرانند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان تأکید کرد: مسئولیت اولیه و خسارت حاصل از خرید مواد دارویی در فضای مجازی بر عهده خریدار است، ولی پلیس نیز موارد تخلف را به شدت پیگیری و با متخلفان با سلامتی مردم برخورد می‌کند.

سرهنگ بهمنی عنوان کرد: جبران خسارت خرید و فروش‌های غیرمجاز در فضای مجازی به دلیل شگردهای متعدد مجرمان در توزیع و تجمیع پول، دشوار است و ممکن است مالباختگان هرگز نتوانند خسارت‌های متحمل شده را، جبران کنند.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: مهندسی اجتماعی و توان گفتمانی کلاهبردار به حدی قوی است که بسیاری از افراد را به خاطر دو عامل مهم کنجکاوی و طمع تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان با اشاره به رصد و اقدام‌های پلیس در مبارزه با کلاهبرداری اینترنتی، خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی مهمترین عامل در شناسایی و برخورد با مجرمان قبل از فراگیر شدن عرصه جرم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ