۴۰۰ نیروی نظامی اوکراینی در «کورسک» کشته شدند

اقتصاد ایران: وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که صدها نیروی نظامی اوکراینی در منطقه کورسک در یک روز کشته شدند.

به گزارش خبرگزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه در گزارشی درباره تحولات جدید در منطقه مرزی کورسک اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین در شبانه‌روز گذشته ۴۰۰ نیروی نظامی و ۱۹ خودروی زرهی را از دست دادند.

ارتش روسیه دیروز دوشنبه نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان آنچه ضدحمله بزرگ در منطقه کورسک خوانده شده است، کنترل دو روستا را که به دست نیروهای اوکراین تصرف شده بود، به دست گرفته‌اند.

نیروهای روسیه از ششم آگوست و همزمان با یورش غافلگیرکننده نیروهای اوکراین به منطقه کورسک، در تلاش برای مقابله با هجوم اوکراینی‌ها بوده‌اند. این بزرگ‌ترین حمله به خاک روسیه از جنگ جهانی دوم تاکنون محسوب می‌شود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که نیروهای این کشور دو منطقه مسکونی «اوسپنوفکا» و «بورکی» را از تصرف اوکراین خارج کرده و کنترل آن را دوباره به دست گرفته‌اند. این دو روستا در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرز مشترک با اوکراین در منطقه «سومی» واقع شده‌اند.

یکی از فرماندهان ارشد و بلاگرهای نظامی حامی روسیه هفته پیش مدعی شد که نیروهای این کشور کنترل حدود ۱۰ منطقه مسکونی را به دست گرفته‌اند.

در سوی مقابل، اوکراین مدعی است که کنترل حدود یک‌صد روستا را در منطقه کورسک در مساحتی بیش از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در اختیار دارد؛ موضوعی که منابع روس آن را تکذیب می‌کنند.

در این بین، نیروهای روسیه همچنان به سمت پوکروفسک در شرق اوکراین پیشروی می‌کنند. این منطقه، مرکز لجستیکی و ترابری ریلی مهمی برای نیروهای اوکراین به شمار می‌رود. تصرف کامل این منطقه گامی بزرگ در راستای تحقق هدف اصلی مسکو یعنی تصرف کل منطقه دونتسک محسوب می‌شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه مدعی شد که حمله این کشور به کورسک، پیشروی نیروهای روس در شرق اوکراین را کُند کرده است. اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرده است که یورش کی‌یف به کورسک، حواس اوکراین را از جبهه شرق پرت و نیروها و مواضع آنها در شرق را تضعیف کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ