روحیه شهادت‌طلبی ملت ما در دل دشمنان وحشت می‌اندازد

اقتصاد ایران: اردبیل- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهادت عنصر اصلی قدرت ما و مهمترین عامل پیروزی در همه صحنه ها است و همین روحیه شهادت طلبی در دل دشمنان وحشت انداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین سلامی در همایش پیشکسوتان، رزمندگان، پایوران و بسیجیان استان اردبیل که در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: اردبیل سرزمین ستاره‌های درخشان و مهد ترویج تشییع و عشق به اهل‌بیت خصوصاً حضرت عباس (ع) است.

وی با بیان اینکه دینداری عمیق، زندگی را طاهر و معطر می‌کند، گفت: در هشت سال جنگ نابرابر همه قدرت‌های سلطه‌گر می‌خواستند ملت ایران را از انقلاب جدا و اسلام را شکست دهند و نور الهی را خاموش کنند؛ اما ملت ما با تأسی از مکتب عاشورا همه قدرت‌ها را شکست دادند.

سرلشکر سلامی شکست‌های پی درپی دشمنان مستکبر از ملت ایران را یادآور شد و بیان کرد: دشمنان با وجود شکست‌های پی در پی عبرت واقعی و درس حقیقی را در مفهوم کامل آن نگرفته اند و تاریخ نیز نتوانسته دشمنان را درست ادب کند و آنها را از قدرت نهفته در پیکره امت اسلام آگاه کند.

وی با بیان اینکه همه دشمنان آمده بودند تا از اسلام و انقلاب اسلامی انتقام بگیرند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام می‌خواستند ثابت کنند که بدون تکیه بر قدرت‌های بزرگ و شیطانی، استقلال مفهومی روی کاغذ است اما علی رغم فتنه افروزی ها و توطئه‌های روزافزون در نهایت خودشان تحقیر شده و شکست خوردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اسلام درون قلب‌ها است، گفت: دشمنان با تجسم حاکمیت در زمین می‌خواستند با حاکمیت خداوند متعال بجنگند اما شکست خوردند.

سردار سلامی خصوصیات شیطان را متذکر شد و گفت: وسوسه و برگشت از مهمترین خصوصیات شیطان است و شیطان با برگشت‌های خود به میادین همواره درصدد جبران شکست‌ها و ناکامی‌هایش است بنابراین دشمنان آمده بودند و تمرکز خود را برقلب اسلام یعنی ایران متمرکز کنند عمق خاک ما را در ۸ سال دفاع مقدس مورد هدف قرارداده و آتش را از کشورهای مختلف می‌باریدند.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری شهدا تصریح کرد: شهدا با ایثار بهترین دارایی خود یعنی جانشان، ترس را در ملت ایران از بین بردند و سیطره نظامی را تا ابد از صفحه ذهن دشمنان ایران خارج کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران عملیات وعده صادق را یاداور شد و بیان کرد: اصابت موشک به اسرائیل غاصب، قلب استکبار را مجروح کرد و در همین حین مردم با حضور در خیابان‌ها جشن گرفتند در حالی که خوب می‌دانستند این کار بوی جنگ می‌دهد اما ملت ایران ثابت کردند که از جنگ هراسی ندارند و نشان دادند که ملت زمانی بزرگ و قوی می‌شود که از دشمن و جنگ نترسد و همین عامی است که دشمن به فکر جنگ نیافتد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ایران سلاح‌های قدرتمندی دارد، ولی تکیه اصلی ما به ایمان، قرآن و ولی امر ما است، اضافه کرد: قدرت بازدارندگی برخلاف تصورها مربوطه به قلب‌ها است و دشمن تنها با اتکا به سلاح‌ها به میدان جنگ می‌آید؛ اما این روحیه شهادت‌طلبی است که در دل دشمنان ما وحشت می‌اندازد و عنصر اصلی پیروزی ما در هر صحنه است.

وی با بیان اینکه شهادت طلبی یک فرهنگ مستمر و جاری است، اظهار داشت: شهادت طلبی حقیقت جریان یافته در پیکره معنوی ما است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شهادت عنصر اصلی قدرت ما و مهمترین عامل پیروزی در همه صحنه‌ها است.

سردار سلامی با اشاره به سیاست‌های استکبار بعد از جنگ تحمیلی ادامه داد: همه سیاست‌های دشمنان بعد از جنگ تحریم همه جانبه بود تا با اعمال فشار حداکثری به اهداف خود برسد.

وی اظهار داشت: تحریم‌های دشمنان صرفاً بیان یک تهدید نبود بلکه دشمنان عملاً در گستره جهانی ایران را مورد شدیدترین تهاجمات قرار دادند چرا که فکر می‌کردند ایران در برابر فشارهای اقتصادی، سیاسی و جنگ روانی درهم می شکند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اگر هر قدرتی غیر از قدرت متکی به اسلام و قرآن در برابر این تحریم‌ها قرار می‌گرفت حتی خود آمریکا در همان سال اول تحریم درهم می‌شکست اما ملت ایران با روح مقاومت برگرفته از مکتب عاشورا ثابت قدم پیش رفت و از مرز تحریم‌ها عبور کرد و آنها را کم اثر و بی اهمیت کرد.

سردار سلامی به سازندگی‌ها و پیشرفت‌های کشور در همه عرصه‌ها آن هم در شدیدترین تحریم‌ها و فشارها اشاره کرد و گفت: این همه پیشرفت و عمران و آبادانی نشان از نو شدن و مدرن شدن است کشوری که در اوج تحریم ماهواره به فضا می‌فرستد، بیماری کرونا را با داشته‌های خود کنترل می‌کند و هر روز پدیده‌های نوآورانه رونمایی می‌کند، بیمارستان، پل، جاده، نیروگاه و پالایشگاه افتتاح می‌کند این تحقق وعده الهی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: دشمن در عراق، سوریه، یمن و لبنان شکست خورد و به گفته خود مسئولان آمریکایی ۸۵ میلیارد دلار سلاح در افغانستان به جای گذاشتند ولی امروز در قطعه بی‌دفاع در غزه به کشتن کودکان و دفن زنان در آورهای روی آورده‌اند آن را پیروزی می‌دانند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه قله‌های پیشرفت هر روز در حال فتح است، بیان کرد: ما باید سر و جانمان را برای ملت فدا کنیم و تا سرحد جان تلاش کنیم تا آنچه ملت ما به آن شایسته هستند، برسند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ