اکران فیلم‌ها در شهرهای بدون سینمای مرکزی به صورت سیار است

اقتصاد ایران: اراک- مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اکران فیلم‌ها در جشن مهر سینمای ایران در شهرستان‌های بدون سینمای این استان به صورت سیار انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمودی فر پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری، سینما را یکی از رسانه‌ها و شاخص‌های توسعه هر کشور دانست و گفت: کشورهای توسعه یافته سینما را جزو سبد خانواده خود می‌دانند و تلاش کردند بیشترین بهره گیری را از آن داشته باشند اما این مهم در کشور ما کمتر دیده شده و باعث شده کارگردانان و فیلم‌سازان انگیزه کافی برای فعالیت در این عرصه نداشته باشند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه رونق سینما نیازمند جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی ویژه است و خبرنگاران نقش مهمی در این راستا دارند، افزود: مقرر شده اکران فیلم‌ها در شهرستان‌هایی که بدون سینما هستند به صورت سیار انجام شود.

محمودی فر ادامه داد: جشن مهر سینما از ۲۰ شهریورماه در کشور با هدف آشتی‌کردن مردم با سینما آغاز و تا ۱۰ مهرماه تداوم دارد و اختتامیه آن نیز در ۱۲ مهرماه در تهران خواهد بود.

وی تصریح کرد: جشن مهر سینما برای سومین سال متوالی است که در سطح استان‌ها برگزار می‌شود و هر استان نیز با توجه به پتانسیل خود این جشن را اجرا خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: با توجه به شورای سیاستگذاری که در استان مرکزی تشکیل شده است اجرای این جشن از اول تا هشتم مهرماه پیش بینی شد.

محمودی فر با بیان اینکه اکران ۱۲ عنوان فیلم با موضوعات مختلف از جمله کمدی، اجتماعی و دفاع مقدس در جشن مهر سینمای ایران در این استان اکران می‌شود، افزود: نقد فیلم نیز همزمان با اکران‌ها در نظر گرفته شده که نقد «نفس‌های یک شهر» ساخته محمد طالبی، در دوم مهرماه، «قوی دل» ساخته علی فراهانی صدر در چهارم مهر و «عراق چگونه اراک شد» در هفتم مهرماه، از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای شهر نقد می‌شود.

وی با بیان اینکه اکران فیلم برای دانش‌آموزان مناطق محروم پیش بینی شده است، افزود: اکران فیلم در طول مدت برگزاری جشن مهر سینما به مدت چهار روز از یکشنبه تا پنجشنبه نیم بها خواهد بود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، تجلیل از خانواده شهدای هنرمند، دیدار با پیشکسوتان فعال سینمایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های این مراسم عنوان کرد.

محمودی فر در خصوص اختلاف مالکان سینما عصر جدید گفت: این مشکل در حال پیگیری است به طور حتم اگر مشکل آتش‌نشانی حل شود، مدارک برای اخذ مجوز به تهران نیز ارسال می‌شود.

وی خواستار همکاری شهرداری با فعالان عرصه سینما اراک برای نصب پایه تبلیغاتی ثابت در میدان شهدا برای تبلیغ فیلم‌ها شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ