موشک جدید آمریکا با برد ۱۶۰۰ کیلومتری رونمایی شد

اقتصاد ایران: شرکت لاکهید مارتین از موشک هوا به زمین جدید با برد طولانی خود (JASSM) به AGM-۱۵۸ XR رونمایی کرده است. این موشک می تواند مسافت ۱۶۰۰ کیلومتر را طی کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این موشک در نمایشگاه هوا، فضا و سایبر ۲۰۲۴ در واشنگتن نمایش داده شد. موشک جدید در مقایسه با نسخه های قبلی می تواند مسافت طولانی تری طی کند و قدرتمندتر است.

هرچند توسعه این نوع موشک از مدتی قبل اعلام شده بود اما این نخستین باری است که جزییاتی تایید شده از آن به طور عمومی منتشر می شود.

نیروی هوایی آمریکا به طور گسترده از موشک های JASSM برای ماموریت های مختلف استفاده می کند همچنین نسخه LRASM آن توسط نیروی دریایی این کشور به کار می رود. این سیستم های موشکی طوری طراحی شده اند تا به سختی ردیابی شوند و می توان آنها را از روی هواپیما و کشتی به مسافت های طولانی پرتاب کرد.

موشک جدید می تواند کلاهکی به وزن ۴۵۴ کیلوگرم حمل کند و طبق اطلاعات برد آن در حدود برد Tomahawk است. اگر این امر صحت داشته باشد، می توان آن را از فاصله ۱۶۰۰ کیلومتری یا بیشتر به سمت هدف مورد نظر پرتاب کرد.

این موشک جدید دارای سطح مقطع ذوزنقه ای شکل است که در نمونه های قبلی نیز مشاهده شده و همچنین سنسورها و سیستم های اویونیک جدید دارد. این نسخه هم مانند LRASM، دارای یک پیوند داده است که امکان تجمیع انبوهی از موشک ها را فراهم می کند. در کنار این موارد موشک مذکور ماژولار طراحی شده و به این ترتیب می توان برای ماموریت های سفارشی آن را به کار برد یا با گذر زمان آن را ارتقا داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ