برخی کارکنان وزارت جهاد بامدرک دکترا ۱۲میلیون حقوق می گیرند!

اقتصاد ایران: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دلیل پایین بودن پایه حقوقی، برخی از کارمندان وزارت جهاد کشاورزی استعفا داده اند. برخی افراد با داشتن مدرک فوق لیسانس و دکترا ده تا دوازده میلیون تومان حقوق می گیرند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم شاهپور اعلایی مقدم، سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری اظهار داشت: ایجاد نظم و عدالت هزینه دارد و می‌دانم که با اجرای این کار بعضی‌ها به دنبال ضربه زدن خواهند بود اما این خواسته وزیر جهاد کشاورزی است و آن را اجرا خواهم کرد.

وی افزود: با توجه به نارضایتی‌هایی که درباره حقوق کارمندان در وزارت جهاد کشاورزی وجود داشت پرونده شصت و چهار هزار پرسنل این وزارتخانه را مشاهده کردم که تفاوت های زیادی میان حقوق دریافتی پرسنل وجود داشت که سعی می کنم عدالت را در این زمینه اجرا و متوازن سازی کنم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط به نحوه واگذاری زمین به پرسنل وزارت جهاد کشاورزی گفت: مواردی را در این خصوص در فضای مجازی مشاهده کردم که این موضوعات اکنون در دست بررسی است.

استعفا در وزارت جهاد کشاورزی به خاطر حقوق کم

وی تصریح کرد: به دلیل پایین بودن پایه حقوقی برخی از کارمندان وزارت جهاد کشاورزی استعفا داده اند به طوری که مشاهده شده است برخی افراد با داشتن مدرک فوق لیسانس و دکترا ده تا دوازده میلیون تومان حقوق می گیرند.

اعلایی مقدم گفت: در این مدتی که در وزارتخانه حضور داشته ام شش نفر به خاطر حقوق کم استعفا داده اند.

وی افزود: برخی از افرادی که مدت طولانی است که وزارت جهاد کشاورزی حضور آن نهادینه شده اند مشغول به فعالیت هستم و به کار خود ادامه می دهند اما در نهایت به دنبال هم ترازی حقوق در وزارت جهاد کشاورزی میان کارمندان مختلف و هم ترازی با سایر وزارتخانه ها هستیم.

وی تاکید کرد که حقوق کارمندان در این وزارتخانه در زمان متوقف شده است به طوری که حکم کارگزینی یک نفر با مدرک فوق لیسانس ده میلیون و دویست هزار تومان است.

اعلایی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: استعفای زیاد یا در حدی که بتوان آن را آمار قرار داد وجود ندارد اما در کل تقاضا برای خروج از وزارتخانه نیز در قالب مامور در شرکت های دیگر نیز مانند شرکت نفت یا آب و فاضلاب وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه خروج از وزارتخانه و اعزام به شرکت های دیگر مانند ممنوع است با این درخواست ها مخالفت می شود و در مجموع در این مدت کوتاهی که حضور داشتم 169  درخواست وجود داشت.

زمین جنجالی تعاونی مسکن وزارت جهاد کشاورزی دوباره قیمت گذاری می‌شود

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ارتباط مخالفت با واگذاری زمینی در حومه تهران با نصف قیمت از موسسه جهاد استقلال به تعاونی مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، در آخرین روزهای دولت سیزدهم، گفت: جهاد استقلال تعاونی غیر دولتی و تعاونی مسکن نیز غیر دولتی است و وزارت جهاد کشاورزی در این میان به صورت واسطه عمل کرد تا کارکنان خود صاحب مسکن شوند.

وی افزود: این زمین به مساحت حدود شش هکتار و در محدوده شهر تهران قرار دارد که با توجه به اقدام وزارت کشاورزی برای دریافت ماده پنج برای آن زمین و امکان ساخت ساز، در آن مقطع اقدام شد و به یکباره قیمت آن افزایش یافت؛ معتقدم تعاونی قبل از خرید نباید برای ماده 5 ان اقدام می کرد.

وی اظهار داشت: جهاد استقلال به عنوان یک بخش خصوصی نمی توانست، مجوز تغییر کاربری کمیسیون ماده پنج را دریافت کنند و این اجازه با توجه به اینکه برای تامین مسکن کارکنان دولت بوده داده شد.

 علایی مقدم افزود: با دریافت مجوز ماده پنج قیمت این زمین به یکباره از نرخ کارشناسی پانصد میلیارد تومان به دو هزار و سیصد میلیارد تومان افزایش یافت که این موضوع باعث شد که برای جهاد استقلال این شائبه ایجاد شود که زمین آنها به قیمت هزار میلیارد تومان یا معادل یک همت ارزان فروخته شده است، به همین منظور بحث خرید این زمین در آن مقطع بسته شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:  با پس دادن مجوز ماده 5 این زمین دوباره کارشناسی قیمت و برای خرید آن اقدام می‌شود.

وی گفت: هزار و هشت صد و پنجاه تقاضای دریافت مسکن در تهران، ثبت نام به عمل می آید و کارمندان وزارت جهاد کشاورزی می توانند با خریداری سهام خانه دار شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ