خراسان جنوبی؛ جزو سه استان برتر در اجرای سند استانی سالمندان

اقتصاد ایران: بیرجند- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزو سه استان برتر در اجرای سند استانی سالمندان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا طالبی ظهر سه شنبه در نشست شورای ساماندهی سالمندان استان اظهار کرد: وجود مراکز بهداشتی درمانی دوستدار سالمند در استان با هدف ارائه خدمات بهتر به این قشر ضروری است.

وی با بیان اینکه تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار طرح تجهیز کلینیک‌های تخصصی دوستدار سالمند الزامی است افزود: راه‌اندازی مراکز دوستدار سالمند در پنج شهرستان استان بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی بر اجرای برنامه‌های غنی و اثرگذار در هفته سالمندان تأکید کرد و گفت: برنامه ریزی جشنواره ویژه سالمند در این هفته ضروری است تا بتوانیم تکریم این قشر را به شکل منسجم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی به سالمندان باید فرهنگ سازی شود، افزود: کسب رتبه سوم کشوری برای خراسان جنوبی در اجرای سند استانی سالمندان نشان می‌دهد خراسان جنوبی جزو سه استان برتر در این حوزه است.

طالبی با بیان اینکه دوران سالمندی راهی است که پیش روی همه انسان‌ها قرار دارد، یادآور شد: لازم است برای تسهیل امور سالمندان برنامه‌های نرم افزاری در استان آماده شود تا بتوان در قالب آموزش به جامعه هدف ارائه کرد.

فعالیت ۷ خانه سالمند در استان

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه مرکز روزانه نگهداری سالمندان با هدف تکریم و مراقبت از این قشر در بیرجند راه‌اندازی می‌شود، گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز، تکریم سالمندان در کنار خانواده‌ها و فرزندان است که از صبح تا عصر خدمات ارائه می‌دهد.

حسن شرفی از فعالیت هفت خانه سالمندان در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: این مراکز به شکل شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهند اما در مرکز روزانه، سالمندان برای حضور بیشتر در کنار خانواده و فرزندان فقط از صبح تا عصر نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: طبق آمارهای موجود ۲ هزار سالمند در خانواده‌ها و ۱۶۰ نفر در مراکز شبانه روزی استان نگهداری می‌شوند.

وی بر مناسب سازی کتابخانه‌های عمومی هم تاکید و خاطرنشان کرد: برای مطب‌های پزشکان و بخش‌های درمانی نیز جلسات متعددی برگزار شد تا با تعامل بخش خصوصی بتوانیم مناسب سازی را دنبال کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ